Internet2017-02-17
0

Facebook ułatwi publikowanie ogłoszeń o pracę, chce konkurować z LinkedIn

Facebook wprowadził nową opcję pozwalającą pracodawcom na publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych i nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi kandydatami na konkretne stanowiska. Na razie funkcja jest dostępna w USA i Kanadzie, może jednak zmienić Facebook w konkurenta dla takich serwisów jak LinkedIn.

Facebook już wcześniej dopuszczał publikowanie przez firmy ogłoszeń rekrutacyjnych, teraz jednak ma to być prostsze, a same ogłoszenia lepiej widoczne na stronach pracodawców.

Użytkownicy zainteresowani konkretnymi ofertami pracy mogą w łatwy sposób odpowiedzieć na te propozycje i składać własne aplikacje, także za pośrednictwem komunikatora Messenger.

Zamieszczanie ogłoszeń o pracę przez firmy jest opcją darmową. Na razie jednak mogą z niej korzystać jedynie pracodawcy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Wchodząc na rynek rekrutacyjny w segmencie mediów społecznościowych, przy dużej bazie użytkowników Facebook z czasem może stać się poważnym konkurentem dla wyspecjalizowanych w tym kierunku platform, takich jak LinkedIn kupiony w połowie ub.r. przez Microsoft za ponad 26 mld dol.

W całym ub.r. Facebook zanotował 27,6 mld dol. przychodu, a zysk netto wzrósł z 3,6 mld do 10,2 mld dol.

Autor:ps

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas