Internet2018-07-14
16

Facebook w Polsce dojrzewa, odchodzą od niego najmłodsi internauci

Z Facebooka korzysta obecnie ponad 16 milionów Polaków w wieku od 13 lat. Oznacza to, że w ciągu roku serwis zdobył 8 procent nowych użytkowników - wynika z danych firmy NapoleonCat. Jej szef, Grzegorz Berezowski w analizie dla Wirtualnemedia.pl zwraca jednak uwagę na zmieniający się profil demograficzny w korzystaniu z serwisu. - W ciągu roku Facebook stracił 18 procent użytkowników w wieku od 13 do 17 lat. Te dane sugerują, że Facebook dojrzewa zyskując coraz szerszą popularność wśród dorosłych Polaków - ocenia.

W czerwcu ub.r., w grupie wiekowej 13-17, Facebook posiadał 1,8 mln użytkowników. Po roku ta liczba spadła do 1,5 mln, co oznacza 18-procentową stratę. Ten niekorzystny wynik serwis nadrabia z nawiązką w pozostałych grupach wiekowych. Zwłaszcza wśród osób powyżej 35. roku życia Facebook zanotował dwucyfrowy wzrost. Łącznie zdobył 1,2 mln nowych użytkowników, co oznacza 8-procentowy wzrost rok do roku.

Instagram w ataku

W tym samym okresie Instagram zanotował 48-procentowy wzrost liczby użytkowników – z 4,2 mln w czerwcu 2017 do 6,2 mln w czerwcu 2018, czyli 2 mln nowych osób w ciągu roku. W tym przypadku wzrosty możemy zaobserwować we wszystkich grupach docelowych, choć procentowo najwyższe są także w starszych wiekowo grupach – wśród osób pow. 45 roku życia nawet trzycyfrowe. Oczywiście, tłumaczyć to można niską bazą w starszych grupach wiekowych oraz wysoką penetracją w gronie młodszych Polaków.

17 milionów w ekosystemie Facebooka

Ciekawie przedstawia się też analiza współkorzystania z platform społecznościowych należących do Facebooka, czyli Instagrama, Messengera oraz samego Facebooka. Łączny zasięg tych trzech platform w czerwcu 2018 r. wyniósł 17 mln. W tej grupie 24 proc. osób korzysta jedynie z Facebooka, 6 proc. – tylko z Instagrama, zaś łącznie ze wszystkich trzech narzędzi korzysta 24 proc., czyli ponad 4 mln Polaków.

Porównanie tej szerokiej grupy wiekowej z najmłodszą, czyli użytkownikami w (deklarowanym) wieku 13-17 lat ukazuje ciekawe różnice. Wśród nich aż 50 proc. korzysta jednocześnie z Facebooka, Messengera oraz Instagrama. Z samego Instagrama natomiast korzysta taki sam odsetek, czyli 6 proc.

Facebook dojrzewa

Wg Grzegorza Berezowskiego Facebook dojrzewa, zyskując coraz szerszą popularność wśród dorosłych Polaków. Pomimo i tak już wysokiej penetracji w naszym kraju, nadal sukcesywnie powiększa grono swoich aktywnych użytkowników.

Instagram stale rozbudowując swoje możliwości wizualnej ekspresji, przede wszystkim dzięki Instagram Stories, staje się platformą atrakcyjną dla coraz szerszej grupy Polaków. Co ciekawe, nie jest on alternatywą, lecz raczej uzupełnieniem Facebooka, który stanowi źródło informacji oraz miejsce w którym toczone są dyskusje pomiędzy jego użytkownikami.

- Naturalne uzupełnienie obu serwisów stanowi Messenger, który stanowi obecnie nie tylko narzędzie do komunikacji pomiędzy indywidualnymi użytkownikami; jest coraz częściej wybierany przez nich jako preferowany kanał kontaktu z markami/firmami, dla których Social Customer Service przestał być pustym buzzwordem i stał się biznesową codziennością - dodaje Berezowski.

W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Autor:ps

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas