Internet2013-03-06
3

Facebook z rekordem i przed YouTube - Onet, WP i o2 w dół

W styczniu br. Facebook miał rekordowo dużo polskich użytkowników, wyprzedzając pod tym względem YouTube’a. Natomiast spadki zasięgu zanotowały witryny Onetu, WP oraz o2.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w styczniu Facebooka odwiedziło 13,75 mln realnych użytkowników. To o 1,08 mln więcej niż rok wcześniej, a o 325 tys. więcej niż w grudniu ub.r. Poprzedni rekordowy wynik portal zanotował w czerwcu ub.r. - było to dokładnie 10 tys. użytkowników mniej (zobacz szczegóły).

Wzrost odwiedzalności, ale mniejszy, osiągnął też YouTube - w styczniu br. miał 405 tys. real users więcej niż przed rokiem. Za to strony Google odwiedziło 490 tys. polskich użytkowników mniej niż w styczniu ub.r.

Spadki zanotowały też największe polskie portale. Strony Onetu straciły w skali roku 220 tys. użytkowników, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 605 tys. Grupa Interia.pl miała w styczniu 165 tys. real users mniej niż rok wcześniej, Grupa Allegro.pl - 445 tys. mniej, a Grupa o2.pl - 780 tys. mniej. 

Zobacz tabelę


Pięć największych polskich portali horyzontalnych i Allegro nadal zajmują czołowe miejsca wśród stron objętych audytem site-centric, przy czym zasięg Grupy o2.pl spadł w ub.r. poniżej 10 mln real users. Za to strony GG Network zyskały w ciągu roku aż 3,35 mln użytkowników i wskoczyły z jedenastego na siódme miejsce. Zasięg serwisów Polskapresse wzrósł o 420 tys. real users, Ringier Axel Springer - o 955 tys., a Muratora - o 550 tys. Za to witryny Next Infor straciły 480 tys. użytkowników. 

Zobacz tabelę


Adres google.pl odwiedziło 460 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem, a google.com - 585 tys. mniej. Onet.pl stracił 465 tys. real users, WP.pl - 540 tys., a NK.pl - aż 3,18 mln.

Zobacz tabelę


 

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas