Internet2018-05-16
0

Facebook ułatwia zgłaszanie hejtu użytkownikom Messengera

Facebook udostępnił użytkownikom komunikatora Messenger narzędzie do bezpośredniego raportowania przez nich przypadków personalnych ataków lub hejtu. Dzięki temu internauci mogą prościej niż do tej pory zgłaszać przypadki naruszania ustalonych przez Facebook standardów społeczności.

Na swojej stronie internetowej Facebook poinformował, że zmiany wprowadzone w aplikacji Messenger dotyczą jego mobilnej wersji. Przypomniał też, że dotąd aby użytkownik komunikatora mógł zgłosić przypadki mowy nienawiści, ataków na swoją osobę lub innych zachowań łamiących regulamin musiał skorzystać z narzędzi raportowania oferowanych przez Facebook lub na stronie internetowej Messengera.

Teraz sytuacja uległa zmianie. W komunikatorze wprowadzono specjalne narzędzie, dzięki któremu raportowanie agresywnych zachowań użytkowników stanie się prostsze.

Według wyjaśnień Facebooka nowego narzędzia można używać w trakcie prowadzenia konkretnej rozmowy poprzez zaznaczenie użytkownika lub grupy. Następnie użytkownik powinien przejść do sekcji o nazwie Something’s Wrong i na dedykowanej liście wybrać rodzaj zachowania łamiącego standardy społeczności. Po dokonaniu zgłoszenia użytkownik otrzyma potwierdzenie o tym, że jego powiadomienie zostało skierowanie do sprawdzenia. O dalszym toku postępowania wobec zgłoszonych osób lub grup zdecydują pracownicy Messengera.

 

Facebook zaznacza, że oprócz szybkiego zgłoszenia przypadków łamania regulaminu użytkownik ma też do dyspozycji opcję natychmiastowego zablokowania u siebie agresywnych kont, dzięki czemu nie będzie otrzymywał od nich więcej wiadomości. Informuje też, że zespół zajmujący się zgłoszeniami nieodpowiednich zachowań w aplikacji Messenger może rozpatrywać zgłoszenia w 50 różnych językach, dzięki czemu reakcja na powiadomienia od użytkowników ma być tak szybka i właściwa jak to tylko możliwe.

Według danych Gemius/PBI w kwietniu br. z aplikacji Messenger korzystało ponad 9,9 mln użytkowników w Polsce.

W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Autor:ps

Więcej informacji:Messenger, Facebook, hejt

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas