Internet2016-02-03
2

Facebook zmienia algorytm wyświetlania wpisów w news feedzie, będą się liczyć opinie użytkowników

Facebook zapowiada zmianę sposobu dobierania treści przedstawianych w news feedzie użytkowników. Materiały będą dobierane nie tylko na podstawie interakcji odbiorców, ale także ich preferencji wyrażonych w badaniach.

O zmianie w sposobie działania algorytmu news feedu Facebok poinformował na swoim blogu. Przedstawiciele portalu zaznaczyli, że do tej pory o materiałach wyświetlanych przez strony na szczycie news feedu decydowały głównie liczba oraz rodzaj interakcji wywoływanych u użytkowników przez konkretne treści. Teraz dojdzie jeszcze czynnik - opinie internautów.

Facebook poinformował, że za pomocą platformy Feed Quality Panel przeprowadził ankietę wśród ponad tysiąca internautów, w której wyrażali swoje opinie na temat konkretnych treści. Podobne badania dokonane innymi metodami objęły też kilkadziesiąt tysięcy innych użytkowników.

Na podstawie zebranych przez Facebook informacji oraz dotychczasowych danych dotyczących zaangażowania użytkowników w określone treści został stworzony nowy algorytm, którego zadaniem ma być lepsze niż dotąd dopasowanie materiałów do preferencji odbiorców.

Facebook w komunikacie unika bezpośredniej odpowiedzi na pytanie, czy obecna zmiana spowoduje, że niektóre strony stracą na zasięgu swoich postów. Serwis ogranicza się jedynie do stwierdzenia, że w wypadku niektórych stron nowy algorytm może spowodować niewielki wzrost lub obniżenie popularności publikowanych materiałów.

Na koniec 2015 r. Facebook miał 1,59 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,44 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 823 mln tylko w ten sposób.

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, news feed, algorytm

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas