W styczniu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Allegro.pl. Natomiast zasięg Facebooka wzrósł o 300 tys. real users.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, ale i tak zanotowały one wzrost zasięgu o 0,36 punktu proc. Natomiast witryny Onetu zyskały w porównaniu z grudniem ub.r. niecałe 100 tys. real users, a NK.pl – ponad 50 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników osiągnęły też Wirtualna Polska i YouTube.
Z kolei strony Gazeta.pl odwiedziło prawie 200 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansowały one na 6. miejsce, wyprzedzając serwisy Allegro.pl, które zanotowały spadek liczby użytkowników o ok. 50 tys.
Facebook zbliżył się do poziomu 10 mln polskich użytkowników – w styczniu zyskał ich ok. 300 tys. w porównaniu z grudniem. Natomiast strony Wikipedii odwiedziło ponad 600 tys. więcej real users z Polski.
Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowały również strony Inforu, Polskapresse i Money.pl. W porównaniu grudniem zyskały one, odpowiednio, ponad 200 tys., ok. 400 tys. i ok. 700 tys. real users.
Zobacz tabelę
W grupie stron objętych audytem site-centric warto zauważyć, że dobreprogramy.pl i filmweb.pl zyskały po niecałe 400 tys. użytkowników, serwisy Pkt.pl – ponad 400 tys.
Najpopularniejsze domeny zanotowały minimalne wzrosty odwiedzalności. W czołowej piątce najbardziej – o 0,73 punktu proc. – wzrósł zasięg NK.pl, za to bardzo minimalnie zmniejszył się zasięg YouTube’a.
Na stronach Allegro.pl wykonano w styczniu prawie 400 tys. odsłon więcej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Onetu zanotowały prawie 200 mln odsłon więcej, a witryny Wirtualnej Polski – ponad 150 mln więcej.
Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich 18 minut więcej niż w grudniu. W przypadku Wirtualnej Polski ten wzrost wyniósł aż 33 minuty.
Z Gadu-Gadu skorzystało w styczniu prawie 300 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał w Polsce niecałe 150 tys. real users, a Skype – prawie 200 tys. Nieznaczne wzrosty liczby użytkowników odnotowały też Winamp i Ipla.
* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 14 926. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.