Internet2016-08-05
2

Fakt24.pl liderem, mocno w górę Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, najbardziej przyciągają Pb.pl i Parkiet.com (serwisy gazet)

Wśród serwisów gazet ogólnopolskich największą odwiedzalność ma Fakt.pl, wyprzedzając Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, które w skali roku osiągnęły duże wzrosty zasięgów. Najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników notują natomiast witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

W czerwcu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5,52 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 175,81 mln odsłon (średnio 31,8 odsłony na każdego) i korzystali łącznie przez 1,55 mln godzin - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich w każdym z tych kryteriów. Najmniejszą przewagę miała w zeszłym miesiącu w liczbie użytkowników - Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował ich o 248,1 tys. mniej, a Wyborcza.pl (Agora) - o 320 tys. mniej. Jednocześnie Fakt24.pl miał więcej odsłon niż trzy kolejne strony łącznie.

W serwisie „Parkietu” (Gremi Business Communication) każdy z 98,9 tys. użytkowników wykonał przeciętnie 24,9 odsłon. Na Wyborcza.pl średnia liczba odsłon na użytkownika wyniosła 12,1, a na Przegladsportowy.pl - 10,3.

Z kolei najdłużej każdy odwiedzający korzystał z serwisów „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu”. W pierwszym średni czas korzystania przez użytkownika wyniósł w zeszłym miesiącu 0,57 godziny, a w drugim - 0,56 godziny. Za to na stronie Polskatime.pl odwiedzający spędził przeciętnie tylko 0,04 godziny.

Z serwisów „Gazety Wyborczej” ogólnotematyczna Wyborcza.pl (5,2 mln użytkowników i 62,98 mln odsłon w zeszłym miesiącu) jest zdecydowanie popularniejsza od Wyborcza.biz (1,59 mln użytkowników i 8,15 mln odsłon), a wśród stron związanych z „Dziennikiem Gazetą Prawną” najwięcej użytkowników w czerwcu miała Gazetaprawna.pl (1,81 mln), a najwięcej odsłon - Dziennik.pl (9,69 mln).

Zobacz tabelę


W skali roku zasięg Fakt24.pl zmalał o 4,79 proc. - z 22,75 proc. do 21,66 proc. Za to zasięg witryny „Przeglądu Sportowego” zwiększył się ponad dwukrotnie - z 9,66 proc. do 20,68 proc., co jest związane przede wszystkim z Euro 2016.

Duże wzrosty osiągnęło też kilka innych serwisów. Zasięg Wyborcza.pl zwiększył się o 79,4 proc. (z 11,37 proc. do 20,4 proc.), Pb.pl - o 72,9 proc. (z 1,55 proc. do 2,68 proc.), Dziennik.pl - o 66,5 proc. (z 4,18 proc. do 6,96 proc.), a Se.pl - o 40,5 proc. (z 12,52 proc. do 17,59 proc.).

Zobacz tabelę


Na komputerach Fakt24.pl zanotował w zeszłym miesiącu 3,94 mln użytkowników, 98,88 mln odsłon i 882,6 tys. godzin korzystania. Przegladsportowy.pl przy niewiele mniejszej liczbie odwiedzających (3,69 mln) miał ponad trzy razy odsłon mniej (27,16 mln), a Wyborcza.pl zanotowała 3,62 mln użytkowników i 44,45 mln odsłon.

Z serwisu „Pulsu Biznesu” przeciętny użytkownik korzystał przez 0,79 godziny, a ze strony „Parkietu” przez 0,59 godziny. Natomiast na Polskatimes.pl ten wskaźnik wyniósł tylko 0,04 godziny, na Gazetaprawna.pl - 0,07 godziny, a na Se.pl - 0,08.

Zobacz tabelę


W internecie mobilnym serwis „Przeglądu Sportowego” miał 2,7 mln użytkowników, więcej niż Fakt24.pl (2,56 mln) i Wyborcza.pl (2,49 mln). Ponadto zanotował nieco więcej odsłon niż na komputerach - 27,26 mln wobec 27,16 mln.

Na Fakt24.pl użytkownicy spędzili łącznie przez 664,5 tys. godzin., z Przegladsportowy.pl - przez 491,6 tys., a z Wyborcza.pl - przez 290,5 tys. Średni czas korzystania z pierwszego serwisu wyniósł 0,25 godziny, najwięcej ze wszystkich analizowanych stron.

Wyborcza.pl na komputerach miała 44,45 mln odsłon, a na smartfonach i tabletach - 18,54 mln. Jeszcze większa przewaga ruchu dekstopowego nad mobilnym była w serwisach Gazetaprawna.pl (4,32 mln odsłon stacjonarnych wobec 1,6 mln mobilnych) i Pb.pl (4,91 mln wobec 1,14 mln).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas