Prasa2016-07-17
4

Dane sprzedaży e-wydań dzienników. „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w maju br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

W maju 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 038 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,41 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 591 egz., o 12,56 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 10,17 proc. do 3 066 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 17,04 proc. do 1 889 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.

Tylko jeden dziennik w maju br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana przed chwilą „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 11,40 proc. i wyniósł 692 egz.

Zobacz tabelę

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 528 egz., po wzroście o 158,98 proc. W maju 2015 roku tytuł ten był drugi.

Na drugie miejsce spadł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 603 egz., po spadku o 9,46 proc.

Na podium (po awansie z czwartej pozycji) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 53,96 proc. do 505 egz.

Z siedemnastej na piątą lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 382 egz., po wzroście o 409,33 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej straciła tutaj „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media) - było to 52,46 proc. do 145 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 6. na 17.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas