W minionym tygodniu liderem oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej był Polsat. Rekordowo niskie udziały w obu grupach wyśrubowała TVP2. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 20 do 26 czerwca 2016 roku zwiększył się o 0,84 pkt. proc. do 13,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 1,99 pkt. proc. i wyniósł 12,27 proc.
Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 9,35 proc. (spadek o 1,14 proc.). Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2, która wyśrubowała swój najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (tylko 5,33 proc.; w dół o 1,02 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,56 proc. do 40,23 proc.
W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał TVN24 (3,99 proc.; do góry o 0,16 pkt. proc.). Tym samym przewaga Dwójki nad informacyjną stacją TVN wyniosła zaledwie 1,34 pkt. proc.
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 0,68 pkt. proc. do 15,13 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 10,98 proc., po spadku o 1,44 pkt. proc.
Na ostatniej pozycji podium znalazła się Jedynka - udział tej stacji wyniósł 9,56 proc. (do góry o 1,90 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka, która również w tym ujęciu wyśrubowała swój najniższy udział w historii (w dół o 0,73 pkt. proc. do zaledwie 4,74 proc.).
Ponadto przewaga Dwójki nad piątą w rankingu stacją TV Puls (3,78 proc. udziału) wyniosła tutaj zaledwie 0,96 pkt. proc.
- 1
- 2