Reklama2016-06-20
2

FCB Warsaw, Walk, Y&R, PanGenerator i Saatchi&Saatchi także z nominacjami w Cannes Lions 2016

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Prace polskich agencji uzyskały w poniedziałek osiem nominacji na festiwalu reklamowym Cannes Lions 2016. O główne nagrody walczą projekty agencji FCB Warsaw, Walk, Youn&Rubicam Warsaw, PanGenerator i Saatchi&Saatchi.

W poniedziałek na Cannes Lions 2016 ogłoszono nominacje w sześciu kategoriach: Product Design, Creative Effectiveness, PR, Outdoor, Digital Craft i Design. Polskie agencje otrzymały nominacje w czterech ostatnich.

W kategorii PR nominowano kampanię „Nie chcę być strażakiem” realizowaną przez agencję Walk dla Fundacji Integracja (podkategoria: „public affairs&lobbying”). Działania miały zachęcać do zatrudniania osób niepełnosprawnych. Za akcję w maju br. przyznano Grand Prix w polskim konkursie Innovation Ad Award.

W tej samej kategorii nominację otrzymał (za „media relations”) projekt agencji FCB Warsaw „Remember”. Agencja we współpracy z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau przygotowała aplikację wyszukująca w tekstach w 16 językach sformułowania typu „polskie obozy koncentracyjne” i „polskie obozy zagłady”. Ten sam projekt został również nominowany w podkategorii „Use of web platforms&apps”. Miesiąc temu przyznano za niego Grand Prix w Polskim Konkursie Reklamy KTR.

 

Dwie nominacje otrzymała kampania, jaką agencja Saatchi & Saatchi Poland przygotowała we współpracy z agencją Saatchi&Saatchi ze Szwajcarii dla firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. Były to reklamy promujące markę preparatów przeciw przeziębieniu i grypie Theraflu - w ramach kampanii w Warszawie pojawił się citylight, który za pomocą kamery termowizyjnej mierzył temperaturę przechodniów. Te reklamy zostały nominowane dwukrotnie w kategorii Outdoor - jako „interactive&dynamic billboards/posters” i „use of digital outdoor”.

 

O dwie nagrody powalczy również projekt agencji PanGenerator zrealizowany dla Muzeum Powstania Warszawskiego pod hasłem „Miara pokoju”. Była to czasowa wystawa w Muzeum Powstania Warszawskiego związana z obchodami 71 rocznicy wybuchu powstania, instalacja w formie stalowej pochylni, po której osypuje się 15 tys. łusek po nabojach. Łuski te układały się w liczby związane z powstaniem.

Projekt ten otrzymał dwie nominacje: w kategorii Digital Craft („data visualisaton”) oraz w kategorii Design („digital instalations&events).

 

W kategorii Design nominowano również akcję, jaką agencja Young&Rubicam Warsaw przygotowała dla sieci supermarketów Mila (w podkategorii „other packaging”).

Celem akcji było uświadomienie klientom sklepu, że mrożone ryby są tak samo smaczne i zdrowe jak świeże. Dlatego też do promocji wykorzystano mechaniczną rybę w sklepowej chłodni, sterowaną przez internautów. Ryba choć była mechaniczna, poruszała się jak żywa.

 

Nagrody we wszystkich tych kategoriach zostaną wręczone we wtorek 21 czerwca. Ogółem do tegorocznej edycji Cannes Lions agencje z Polski przesłały rekordową liczbę 261 zgłoszeń, o 21 więcej niż rok wcześniej. W sumie do konkursu zgłoszono 43,1 tys. prac.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas