Biznes2016-05-24
0

Ferrero, Kino Świat i Unilever dużo więcej na reklamy - w dół Orange Polska (TOP10)

W okresie od stycznia do kwietnia br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły rok do roku o blisko 9 proc. Największe wzrosty nakładów zanotowały Ferrero Polska, Kino Świat i Unilever Polska, a mniej niż rok wcześniej wydał Orange Polska.

Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl wskazują, że media pozainternetowe w okresie od stycznia do kwietnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 8,9 proc. (w porównaniu z tym samym okresem ub.r.), do 9,8 mld zł (wg danych cennikowych netto bez rabatów).

Liderem wydatków wciąż pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z inwestycjami w wysokości 628,8 mln zł – o 6,3 proc. wyższymi niż przed rokiem.

Drugim pod względem nakładów promocyjnych marketerem jest dystrybutor filmowy Kino Świat, który wydał w mediach pozainternetowych 256,4 mln zł, czyli 29,5 proc. więcej rok do roku. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do operatora komórkowego Orange Polska, który zachował miejsce w ścisłej czołówce mimo ograniczenia wydatków o 4,3 proc., do 185,2 mln zł.

Reklamodawcą, który w omawianym okresie w największym stopniu zwiększył wydatki reklamowe jest Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder i Rafello. Reklamy tego marketera warte były w tym roku 137,8 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż rok wcześniej. O 27,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę Unilever Polska - do 172,2 mln zł.

Można przypuszczać, że ten ostatni marketer utrzyma poziom wydatków reklamowych w najbliższym czasie - właśnie wprowadza na polski rynek markę środków piorących Surf.

O 19,7 proc. nakłady na promocje swoich produktów zwiększyła też firma Nestle Polska (właściciel m.in. marki Winiary) i wydała w tradycyjnych mediach 128 mln zł. Aktualnie firma prowadzi akcję „Nestle porusza Polskę”, której ambasadorem jest Zbigniew Bródka.

16,1 proc. więcej zarobiły media na reklamach USP Zdrowie (producent m.in. Apapu i Ibupromu) - 128,7 mln zł, a na reklamach P4, operatora sieci Play - 14,7 proc. więcej (124,2 mln zł). Procter&Gamble Polska wydał w omawianym okresie 5,3 proc. więcej (126,8 mln zł), a Lidl Polska - 5 proc. więcej (163,6 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas