Telewizja 2018-07-17
18

Finał mundialu hitem tygodnia, 2,2 mln widzów „Dróg wolności”

Julia Rosnowska i Paulina Gałązka, fot. instagram.com/julia.rosnowska Julia Rosnowska i Paulina Gałązka, fot. instagram.com/julia.rosnowska

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził finałowy mecz mundialu w Rosji, a drugie i trzecie miejsce należało do półfinałów. Wśród stacji nadal liderem zarówno w 4+ jak i w 16-49 była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 9 do 15 lipca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził mundialowy mecz Francja-Chorwacja, który w TVP1 oglądało 6,85 mln widzów, co przełożyło się na 52,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Spotkanie to wygrała reprezentacja Francji, która pokonała Chorwację 4-2.

Drugie miejsce zajął półfinałowy mecz Chorwacji z Anglią na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie 11 lipca zgromadziło 6,61 mln oglądających (44,71 proc. udziału).

Podium uzupełnia półfinałowe spotkanie Francji z Belgią. Pojedynek pokazany w piątek w samej TVP1 miał 5,75 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 39,65 proc.

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 1 mecz mundialu - pojedynek o 3 miejsce, który śledziło w TVP1 3,96 mln osób. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości oglądalność mundialu była jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmitował TVP Sport, na którym gromadziły one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków jest to nawet niemal 2 mln).

2,2 mln widzów "Drogi wolności"

Na 11. miejscu uplasował się prapremierowy odcinek serialu „Drogi wolności”, który pokazany został w TVP1 w niedzielę o godz. 20.15. Produkcję śledziło średnio 2,22 mln widzów, a udział stacji wyniósł 15,73 proc.

Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze opublikował dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych wyników wynika, że średnia widownia „Wołynia” wyniosła 3,35 mln widzów.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” TVP1, które 15 lipca na antenie tej stacji (pokazane tuż po finałowym meczu mundialu) obejrzało 3,66 mln widzów (26,24 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,65 mln widzów (emisja 10 lipca; 8. pozycja). W rankingu top 20 znalazły się również „Wydarzenia” Polsatu - topowe wydanie tego dziennika pokazano 11 lipca (miało ono 1,97 mln oglądających).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Chorwacja-Anglia, który miał 2,89 mln osób, co dało Jedynce 48,91 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do finału MŚ w Rosji (2,82 mln widzów; 53,86 proc. udziału), a podium uzupełnia mundialowe studio pokazane w trakcie meczu Chorwacja-Anglia (2,42 mln widzów; 40,56 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Liderem TVP1, straty odrabia Polsat

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,40 pkt. proc. do 12,35 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,51 proc. (do góry o 0,93 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,36 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,22 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,35 pkt. proc. do 6,57 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 35,59 proc. do 36,79 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (spadek o 0,15 pkt. proc. do 4,33 proc.). Z ósmego na dziesiąte miejsce spadł TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 2,74 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,74 proc. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca do 15 lipca ramówka kanału skupiała się na mundialu.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też była TVP1. Udział tej stacji zwiększył się o 0,03 pkt. proc. do 10,66 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,47 proc. (do góry o 0,50 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat (+ 1,28 pkt. proc. do 10,39 proc.) oraz Dwójka (- 1,13 pkt. proc. do 5,14 proc.).

W tym ujęciu TVP Sport spadł z 5. na 8. miejsce (- 0,83 pkt. proc. do 2,96 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (do góry o 0,12 pkt. proc. do 10,84 proc.).

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE (18) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas