Reklama2020-01-27
1

Finowie pokazują tragiczny wpływ social mediów na samopostrzeganie się dzieci

Fiński magazyn młodzieżowy "Demi" rozpoczął kampanię społeczną na temat wpływu mediów społecznościowych na to, jak postrzegają siebie młodzi ludzie.

Na akcję składają się plakaty, na których widać dzieci (chłopca i dziewczynkę) stojące w lustrze, dostrzegające ślady planowanych operacji plastycznych. Zdjęcia umieszczono w samym magazynie "Demi", jak również w przestrzeni miejskiej i internecie. Działania zaplanowano na całą pierwszą połowę roku.

Jak social media wpływają na dzieci?

Wydawcy "Demi" swoją akcją chcą rozpocząć szerszą debatę na temat tego, jak social media wywindowały oczekiwania względem wyglądu fizycznego, co szczególnie odbija się na najmłodszych użytkownikach sieci. Dzieci i młodzież, próbując doścignąć wyidealizowane wzorce z Instagrama czy YouTube'a, popadają często w kompleksy, a nawet zaburzenia psychiczne.

- Jako pismo młodzieżowe jesteśmy bardzo świadomi wpływu mediów na kształtowanie tego, co uważane jest za piękne. Dlatego w naszych magazynach pokazujemy prawdziwych ludzi, a nie modeli. Poruszamy też wiele innych tematów poza wyglądem zewnętrznym - mówi redaktor naczelna "Demi", Päivi Lehtomurto.

Sesja zdjęciowa została wykonana wspólnie z Tuukką Koski z Koski Syväri Agency. Kampanię przygotowała agencja TBWAHelsinki.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas