Firma FlixBus oferująca dalekobieżne kursy autobusowe zapowiedziała komercyjne testy autobusów elektrycznych. Pierwsze pojazdy wykorzystujące napęd alternatywny pojawią się we Francji obsługując trasę pomiędzy Paryżem a Amiens.
W komunikacie FlixBus podkreśla, że jest pierwszą na rynku firmą przewozową wprowadzającą do użytku elektryczne autobusy dalekobieżne. Pierwszy w pełni elektryczny FlixBus rozpocznie testy na trasie Paryż-Amiens w kwietniu br., kolejny według zapowiedzi wyjedzie na ulice latem na trasie między Hessen a Baden-Württemberg w Niemczech.
- Chcemy mieć swój wyraźny udział w kształtowaniu przyszłości mobilności. Pierwszy całkowicie elektryczny autobus dalekobieżny ma być inspiracją dla producentów autobusów do wprowadzania innowacji w tym sektorze i opracowywania alternatyw dla pojazdów z silnikami diesla - zapowiada André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixBusa - Mimo że e-autobusy są obecnie znacznie droższe w zakupie jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, naszych klientów, jak i środowiska. Zrównoważona mobilność to nie tylko prowadzenie biznesu, ale także społeczny i środowiskowy aspekt podróżowania.
Ponadto według zapowiedzi przewoźnika 23 marca br. w Niemczech wystartuje pierwszy FlixTrain, czyli pociąg dalekobieżny. Niebawem ogłoszona zostanie też nowa letnia siatka w Polsce oraz nastąpi start operacyjny w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo testowana obecnie opcja rezerwacji miejsc powinna zostać uruchomiona w Polsce na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br.
FlixBus jest europejską firmą oferującą połączenia długodystansowe, obecnie posiada międzymiastową sieć autobusową w Europie, realizując 250 tys. połączeń dziennie do 1,4 tys. destynacji w 27 krajach. Pierwsze kursy w Polsce FlixBus uruchomił pod koniec 2015 r. W grudniu 2017 r. podjął strategiczną współpracę z PolskiBus.com.