Prasa2014-03-19
0

„Focus Historia” najchętniej kupowanym miesięcznikiem historycznym (raport za 2013 rok)

Shutterstock.comShutterstock.com

W 2013 roku na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników historycznych awansował magazyn „Focus Historia”. Ogromny spadek, wynoszący aż 68 proc., zanotował magazyn „Uważam Rze Historia”.

Średnia sprzedaż ogółem będącego nowym liderem miesięcznika „Focus Historia” (Burda International Polska) w 2013 roku wyniosła 34 817 egz. W porównaniu do poprzedniego roku była ona jednak niższa o 11,31 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W 2012 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga lokata należała do pisma „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 32 443 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (więcej na ten temat), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik. W bazie ZKDP tytuł ten znajduje się od kwietnia ub.r.

Natomiast z pierwszego na trzecie miejsce spadł magazyn „Uważam Rze Historia” (Uważam Rze), którego średni wynik sprzedażowy spadł najbardziej w zestawieniu. Zmniejszył się on aż o 67,74 proc. i wyniósł 27 466 egz. Miesięcznik ten zadebiutował na rynku w kwietniu 2012 roku.

Zobacz tabelę

W grudniu 2013 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników o tematyce historycznej był „Newsweek Historia”, którego wynik uplasował się na poziomie 31 828 egz. Drugie miejsce należało do „Focusa Historia”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2012 roku zmniejszyła się o 28,89 proc. do 25 587 egz.

Natomiast miesięcznik „Uważam Rze Historia” miał listopadowo-grudniowy podwójny numer, który znalazł się w deklaracjach za listopad 2013 roku i jego sprzedaż ogółem wyniosła 14 324 egz.

Zobacz tabelę

Do ZKDP nie zostały zgłoszone miesięczniki „W Sieci Historii” (Fratria) oraz „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), bo ich wydawcy uznali, że nie mają takiej potrzeby (dowiedz się więcej).

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas