Reklama 2021-10-06
15

Nowa kampania Free Now "dla kleru i queeru", "dla LGBT i 500+"

Wystartowała najnowsza kampania aplikacji przewozowej i mobilności miejskiej, Free Now pod hasłem "Dla różnych i równych podróżnych", która podkreśla wartości marki jakimi są inkluzywność, równość i wolność. Kreacje - oddział marketingu Free Now - przygotował przy współpracy z agencją Leo Burnett.

Kampania “Dla różnych i równych podróżnych” dotyka aktualnych w Polsce kwestii, m.in. praw kobiet oraz osób LGBT+, czy ścierających się ze sobą różnic światopoglądowych i przypomina o uniwersalnym prawie do wolności w wyrażaniu siebie.

Platforma Free Now z okazji startu kampanii podejmuje dodatkowe działania: zamierza stosować i promować język inkluzywny oraz feminatywy w całej swojej komunikacji, a także dostrzegać potrzeby mniejszości, m.in. wspierając Grupę Stonewall.

Free Now na plakatach "dla LGBT I 500+"

Spot promujący kampanię “Dla różnych i równych podróżnych” przedstawia postaci z pozoru względem siebie skrajne, ale uchwycone w podobnych momentach, np. szykująca się przed lustrem osoba queer oraz duchowny.

Hasła pojawiające się na formatach OOH i w kampanii digital (np. “Dla kleru i queeru” czy “I dla Vlada, i Władysława”) sugerują odmienne postawy i poglądy, pochodzenie, czy status społeczny, ale skonstruowane są na zasadzie językowego podobieństwa.

- W najnowszej kampanii pragniemy zachęcić do poszukiwania podobieństw w różnicach i wzajemnego szacunku. Wolność jest wpisana w naszą markę, a akceptowanie różnorodności, walka o równouprawnienie i inkluzywność to wartości silnie zakorzenione we Free Now - mówi Izabela Skonieczna, head of marketing Free Now w Polsce.

Kampanie zobaczymy na nośnikach reklamy zewnętrznej w 7 miastach w Polsce oraz w internecie, w tym w mediach społecznościowych marki.

Ponadto Free Now ogłasza wprowadzenie w uzus językowy żeńskiego odpowiednika profesji kierowcy - kierowczyni  W całej swojej komunikacji platforma zamierza od teraz stosować feminatywy i formy żeńskie obok męskich.

Za koncept i opracowanie kreacji odpowiada lokalny zespół marketingu Free Now we współpracy z agencją Leo Burnett.

Autor: jd

KOMENTARZE (15) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas