Internet2021-09-08
26

Influencerka Frogshoposting nie spotka się z Żabką i agencją Cukier

Pani Viola, fot. Instagram.com/FrogshopostingPani Viola, fot. Instagram.com/Frogshoposting

Viola Kowalska, prowadząca instagramowe konto Frogshoposting, nie weźmie udziału w proponowanym przez sieć Żabka i obsługującą ją agencję Cukier spotkaniu. Detalista chciał rozwiązać w ten sposób kryzys wizerunkowy, który wybuchł w ubiegłym tygodniu po uruchomieniu nowej strategii komunikacji Żabki w social mediach. - Nie wyobrażam sobie podjęcia na ten moment współpracy. Takie wyjście to pójście na rękę i szybki kompromis - pisze autorka profilu Frogshoposting.

Żabka od ubiegłego tygodnia mierzy się z kryzysem wizerunkowym w mediach społecznościowych z powodu nowej strategii komunikacji, polegającej na czerpaniu ze stylu memów popularnych wśród osób z Generacji Z. Internauci szybko zauważyli podobieństwo w stylu z kontem Frogshoposting, prowadzonym przez panią Violę, szeregową (byłą już) pracownicę jednej z Żabek.

Internauci był wściekli, że Żabka tworzy podobny content do Frogshoposting, a twórczyni profilu nie zaproponowano żadnej formy współpracy. Zamiast tego wybrano do tego zewnętrzną agencję Cukier.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez ŻABKA - mały wielki sklep (@zabkapolska)

Frogshoposting: nie chcę niczego od Żabki i Cukru

- Spotkania nie będzie. Nie chcę niczego od Żabki i Cukru - napisała w poniedziałek wieczorem na Instagramie pani Viola z Frogshoposting. - Sami swoimi nieprzemyślanymi działaniami i ignorancją skompromitowali się przed wszystkimi. Nie wyobrażam sobie podjęcia na ten moment współpracy. Takie wyjście to pójście na rękę i szybki kompromis. Dla mnie byłoby to wzięcie udziału w realizacji strategii korporacji na wygrzebanie się z wizerunkowego fuckupu, pozwolenie na to, by dać się wykorzystać do PRowego zażegnania kryzysu komunikacyjnego sieci - pachniałoby to leszczem dla mnie samej, ale i byłoby mega nie fair wobec Was wszystkich, dziesiątek tysięcy osób, od których dostałam wiadomości pełne wsparcia i miłych słów - pisze autorka profilu Frogshoposting.

- Zamiatanie sprawy pod dywan to nie jest rozwiązanie i nie po to robiliśmy tyle szumu wokół tego, żeby teraz iść na szybko na układy - dodaje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez zżabolaviola (@frogshoposting)

Żabka przeprosiła, agencja Cukier się tłumaczy

W oficjalnym oświadczeniu Żabka Polska podała, że jest "zaskoczona komentarzami wskazującymi na kopiowanie pomysłów innych twórców w najnowszej kampanii w social media".

- Czerpie ona z szeroko pojętej kultury internetu, w tym memów nawiązujących do estetyki lat '00, która trafia do grupy naszych młodszych klientów i jest wykorzystywana przez wiele marek. Znamy twórczość @frogshoposting, doceniamy jej zaangażowanie jako twórczyni treści związanych z naszą siecią, dlatego skontaktowaliśmy się z nią, by wyjaśnić tę sprawę - czytamy w komentarzu biura prasowego Żabki.

Sieć sklepów zaproponowała także pani Violi dołączenie do "Rady Programowej Instagrama Żabki" oraz spotkanie.Na swoim profilu na Instagramie marka wystosowała także przeprosiny.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez ŻABKA - mały wielki sklep (@zabkapolska)

Z kolei agencja Cukier, odpowiedzialna za komunikację Żabki w social mediach, oświadczeniu przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl napisała:  - @frogshoposting przepraszamy za brak należytej staranności. Doceniamy to co robisz, momentami jest to jednak zbyt odważne dla tak dużej organizacji (…)- Przygotowując tą kreację, inspirowaliśmy się światem memów, w którym siedzimy od lat. Nowa komunikacja drastycznie odbiega od tego, co wcześniej można było zobaczyć na kanałach Żabka Polska i jak się okazało - w Waszej ocenie - była za blisko autentycznej komunikacji Pani Violetty - wyjaśnia Filip Kniej, szef strategii i kreacji agencji Cukier.

Oficjalne konto Żabka Polska ma na Instagramie 38,5 tys. obserwujących profil, frogshoposting zaś ma prawie 90 tys. obserwujących (liczba szybko wzrosła w ostatnich dniach).

Żabka w całej Polsce ma 7400 placówek, prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców.

Autor:jd

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas