Reklama2022-09-05
89

2353 billboardy "Gdzie są te dzieci". Ile wydaje Fundacja Kornice na swoje kampanie?

fot. Twitter/Robert Biedrońfot. Twitter/Robert Biedroń

Fundacja "Nasze dzieci - edukacja, zdrowie, wiara" z Kornic na kampanie billboardowe w czerwcu i lipcu mogła wydać 26,2 mln złotych - wynika z danych na podstawie badania Kantar Media, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. W ostatnich tygodniach o organizacji zrobiło się głośno m.in. za sprawą plakatów "Gdzie są te dzieci".

Fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" działa od 2018 roku, a jej działalność finansuje lokalna firma Eko-Okna, w ostatnich latach obecna w zestawieniu stu największych polskich firm prywatnych wg miesięcznika „Forbes”.

Do jesieni ub.r. prezesem Fundacji Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara był Mateusz Kłosek, właściciel i członek rady nadzorczej Eko-Okien. Kłosek w 2021 roku znalazł się na liście stu najbogatszych Polaków wg „Forbesa” z majątkiem szacowanym na 674 mln zł. Od wiosny 2020 do połowy ub.r. Mateusz Kłosek był w radzie nadzorczej Wydawnictwa Agape, które od dwóch dekad wydaje dwumiesięcznik „Miłujcie się!”.

O fundacji "Nasze Dzieci" w mediach głośno jest głównie za sprawą nacechowanych ideologicznie kampanii społecznych. Organizacja posługuje się billboardami, na które trafiają hasła czysto religijne (jak "Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie") ale i szerzą konserwatywną wizję świata - jak w wypadku głośnej kampanii z 2021 roku "Kochajcie się mamo i tato", krytykującej przerywanie ciąży.

Tamta akcja mogła kosztować nawet nawet 5.5 mln złotych, o czym pisaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl.

Miliony na plakaty Fundacji z Kornic

Analiza wydatków na reklamę zewnętrzną Fundacji "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" została przygotowana na podstawie badania Kantar Media, monitorującego aktywności reklamodawców. Obejmuje ona czerwiec i lipiec tego roku, w którym przy polskich ulicach widniało wiele plakatów kornickiej fundacji. Podawane sumy (jeśli nie wskazano inaczej) to wpływy cennikowe, a zatem bez uwzględniania rabatów i bez kosztów zamieszczenia treści nośników.

Z wyliczeń, z którymi zapoznał się portal Wirtualnemedia.pl wynika, że łączna kwota wydana przez fundację "Nasze dzieci" na outdoor w czerwcu i lipcu to 26 236 877 zł.

W czerwcu reklamodawca wykupił nośniki outdoorowe o wartości cennikowej ponad 9,5 mln zł.

- Przy założeniu bardzo dobrych rynkowych rabatów to kwota po rabatach ok. 2,85 mln zł (bez kosztów druku i wyklejenia) - wskazuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Weronika Szwarc-Bronikowska, ekspertka mediowa.

Największy budżet z wymienionej kwoty wydano na kreację "Pokój, Pokój, Pokój, Medjugorje" oraz "Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie, Fundacja Kornice". W całej Polsce fundacja wykupiła aż 1757 sztuk nośników z tymi hasłami. Kolejne 58,5 tys. zł fundacja wydała na pojedynczy plakat "Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie"

W czerwcu fundacja z Kornic wykupiła także dwa plakaty, na których zamieściła hasło "Wbrew Każdej Swojej Słabości Jan Paweł II". Cennikowo to koszt 2577 zł.

Prawie 5 milionów złotych na plakaty "Gdzie są te dzieci"

Jeszcze więcej na billboardy fundacja "Nasze dzieci" wydała w lipcu, kiedy trwała kampania "Gdzie są te dzieci?". Organizacja wykupiła na ten miesiąc powierzchnię reklamową na outdoorze o wartości cennikowej ponad 16,6 mln zł, z czego 16,15 mln zł stanowiły reklamy "Gdzie są te dzieci? Dziś, Lata Osiemdziesiąte, Pięćdziesiąte".

- Przy założeniu bardzo dobrych rynkowych rabatów, to kwota (bez kosztów druku i wyklejenia) dla całości działań wynosi 4,98 mln zł, a dla "Gdzie są te dzieci..." 4,85 mln zł - wskazuje Weronika Szwarc-Bronikowska.

W lipcu w Polsce były 2353 sztuki billboardów "Gdzie są te dzieci" - wynika z danych, do których dotarł portal Wirtuaalnemedia.pl.

W ostatnich dniach Fundacja "Nasze dzieci - edukacja, zdrowie, wiara" rozpoczęła kolejną kampanię społeczną poświęconą tematyce rozwodów.

Fundacja stojąca za kampanią "Gdzie są te dzieci" ma w celach statutowych m.in.: dożywianie dzieci, wspomaganie edukacji dzieci i ich rodzin, wspieranie inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg czy działalność wspomagająca kult religijny oraz rozwój duchowy.

Według danych przygotowanych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) we współpracy z domem mediowym Starcom (Publicis Group), w drugim kwartale br. wartość rynku reklamy zewnętrznej to 151,27 mln zł. Z tej kwoty 14 proc., czyli około 21,17 mln zł, to wydatki na kampanie społeczne.

Autor:Justyna Dąbrowska-Cydzik

KOMENTARZE(89)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas