Reklama2019-02-15
0

Amerykańska organizacja zwraca uwagę na przemoc wobec mężczyzn

Fundacja Willow przygotowała w USA kampanię billboardową, która uświadamia, że ofiarami przemocy domowej są także mężczyźni.

Przemoc domowa, której ofiarami są mężczyźni, to w wielu krajach wciąż temat tabu. Utrwalone w społeczeństwach postrzeganie męskości nie pozwala bowiem ofiarom szukać pomocy nawet w najbliższym otoczeniu - przyjaciół i rodziny. Mężczyźni-ofiary przemocy domowej spotykają się często z ignorowaniem lub nawet negowaniem swojego problemu. Brakuje szczegółowych statystyk na temat skali zjawiska.

Głos w sprawie zabrała w swojej nowej kampanii społecznej amerykańska organizacja Willow, zajmująca się wspieraniem ofiar przemocy domowej oraz edukacją społeczną na ten temat. Fundacja przygotowała kampanię billboardową, która ma zachęcić odbiorców do okazania zrozumienia i wspierania męskich ofiar przemocy w środowisku rodzinnym. W haśle "She only hit me once" ("Uderzyła mnie tylko raz") wykreślono "tylko raz". "Nadużycie to nadużycie. Porozmawiajmy o tym".

Twórcy kampanii wyszli z założenia, że nawet pojedyncze, z pozoru niegroźne nadużycia (np. szturchnięcie, policzek), to także przejaw przemocy domowej, która bez reakcji może dalej eskalować. Stowarzyszenie zachęca, by o problemie rozmawiać w szkołach, rodzinach, miejscach pracy - nie pozostawać na nią obojętnymi.

Billboardy umieszczono na nośnikach zewnętrznych m.in w Nowym Jorku. Akcja objęła także reklamy w prasie i radiu.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas