Radio2023-04-17
15

Jej wpis uruchomił w Polska Press komisję antymobbingową. Gabriela Jelonek przechodzi do Grupy RMF

Gabriela Jelonek, fot. Facebook/G. JelonekGabriela Jelonek, fot. Facebook/G. Jelonek

Po kilku miesiącach pracy dla Onetu, do zespołu RMF MAXX dołącza Gabriela Jelonek, której wpis na Facebooku z 2021 roku spowodował powołanie w Polska Press wewnętrznej komisji ws. zarzutów mobbingowych. Dziennikarka nie zarzuca współpracy z Onetem.

Gabriela Jelonek ponad trzy lata pracowała w „Głosie Wielkopolskim” (Polska Press), przygotowywała ponadregionalny „Magazyn Rodzinny”. Na początku sierpnia 2021 roku poinformowała, że we wrześniu odchodzi z firmy.

A przy okazji opisała w mediach społecznościowych co działo się w macierzystej redakcji: - W „Głosie” od lat dziennikarze narzekali na płace, wszyscy byliśmy świadkami zachowań o charakterze mobbingu, a dla wielu dziennikarzy nowy układ polityczny był tylko tym, co przelało szalę goryczy. Wszyscy byliśmy świadkami czyszczenia stanowisk naczelnych, ich zastępców - w białych rękawiczkach, bo przecież każdy po prostu się „rozstał” z niezłą odprawą – stwierdziła. 

Po jej wpisie Polska Press Grupa powołała wewnętrzną komisję, która miała za zadanie sprawdzenie, ile prawdy jest w stwierdzeniach dziennikarki o tym, że dziennikarze mieli być świadkami „zachowań o charakterze mobbingu”. O wynikach pracy komisji Polska Press – wielokrotnie dopytywana przez dziennikarzy – nigdy nie poinformowała, podkreślając poufność sprawy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Gabriela Jelonek po odejściu z Polska Press w listopadzie 2022 roku dołączyła do ekipy Onetu, prowadzi tam m.in. podcast pt. „Welon i mucha”. Teraz, jak się dowiedzieliśmy, choć nie zawiesiła współpracy z portalem - zaczęła pracę jako poznańska reporterka w Grupie RMF. Przygotowuje głównie informacje do serwisów w radiu RMF MAXX.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,9 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział stacji spadł o 1,4 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

 

 

 

Autor:jk

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas