Ponad 83 proc. Polaków oczekuje, że sieci handlowe będą wdrażać kampanie lojalnościowe podobne do "Gangu Świeżaków" od Biedronki. 56 proc. ankietowanych przyznało, że dzięki tej akcji sieć ceni ich lojalność - wynika z badania Nielsena, przeprowadzonego na zlecenie firmie TCC Retail Marketing, autora konceptu kampanii "Gang Świeżaków".
„Gang Świeżaków” to lojalnościowy program sieci Biedronka, oparty o autorską, międzynarodową koncepcję TCC Global, agencji specjalizującej się w projektowaniu i realizacji kampanii lojalnościowych w sektorze handlu. Pierwsza edycja akcji ruszyła pod koniec sierpnia 2016 roku.
Mechanizm kampanii zakłada zbieranie naklejek za każde 40 zł wydane na zakupy w Biedronce. Konsumenci mogli również zdobyć dodatkowe naklejki za używanie karty „Moja Biedronka” oraz za zakup świeżych warzyw i owoców. Łącznie, do tej pory przeprowadzono trzy odsłony kampanii - „Gang Świeżaków”, „Gang Świeżaków Świątecznie” i „Gang Świeżaków 2”.
Jak wynika z badania TCC Retail Marketing we współpracy z Nielsenem, 93 proc. przebadanych konsumentów słyszało o "Gangu Świeżaków", a 40 proc. potwierdziło, że po kampanii odwiedza Biedronkę częściej. 83 proc. ankietowanych oczekuje kolejnych edycji podobnych kampanii lojalnościowych, a 56 proc. ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że w ten sposób „Biedronka ceni moją lojalność”.
– Polacy lubią kiedy docenia się i nagradza ich lojalność, stąd ich otwartość na tego typu akcje, ale muszą być one właściwie zaplanowane i realizowane - komentuje Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing.
W ramach ostatniej edycji akcji, przeprowadzonej jesienią 2017 roku, klienci odebrali za zebrane punkty 6 milionów świeżaków.
Badanie zostało przeprowadzone przez Nielsena pod koniec listopada 2017 roku, metodą ankiety online na próbie 505 osób.