Internet2018-09-19
23

Gazeta.pl ze zmienioną stroną główną - spójnie na komputerach i w mobile’u

Strona główna portalu Gazeta.pl (należącego do Agory) została udostępniona w odświeżonej wersji. Wprowadzono wyraźniejszy podział na sekcje tematyczne i nowe formaty reklamowe.

Na nowej stronie głównej Gazeta.pl każda z sekcji tematycznych ma nagłówek w innym kolorze. Sekcje są podzielone na dwie części: z dużymi linkami zdjęciowymi (tzw. kafelkami) oraz listą linków tekstowych. Zachowano poprzednią kolejność działów tematycznych.

Zmiany, testowane w trzech turach przez użytkowników od jesieni ub.r., objęły także mobilną wersję strony głównej, która teraz jest spójna z witryną desktopową pod względem typografii, kolorystyki i ikon.

Przedstawiciele Gazeta.pl podkreślają, że obecnie strona w zależności od urządzenia ładuje się nawet do 56 proc. szybciej niż poprzednia.

- Strona główna to wizytówka portalu, dlatego chcieliśmy uatrakcyjnić jej warstwę wizualną i uspójnić język graficzny tak, żeby odzwierciedlały strategię marki Gazeta.pl - tłumaczy Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający portalu. - Jednocześnie naszym celem było dopasowanie strony do zachowań, zainteresowań i potrzeb internautów, których opinie stanowiły dla nas ważny wyznacznik kierunku zmian. Nowa strona to nie rewolucja, ale ewolucja - postawiliśmy na zwiększenie szybkości ładowania strony oraz uporządkowanie treści i formatów reklamowych z myślą o potrzebach reklamodawców - opisuje.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/strony-glowne-wp-pl-minimalnie-przed-onetem-gazeta-pl-wyprzedzila-o2-pl-tvn24-przyciaga-na-najdluzej ##

Na stronie wprowadzono też uporządkowaną siatkę reklamową obejmującą 17 powierzchni. Według przedstawicieli Gazeta.pl w efekcie zwiększyły się też możliwości prezentacji partnerskich materiałów reklamowych oraz treści content-to-commerce.

Nowa strona główna Gazeta.pl została przygotowana przez zespół designu portalu kierowany przez Renatę Machałę.

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. cały portal Gazeta.pl zanotował 10,24 mln realnych użytkowników, 227,71 mln odsłon oraz 9 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast sama strona główna miała 2,28 mln użytkowników, 91,35 mln odsłon oraz godzinę, 19 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania

Autor:tw

Więcej informacji:Gazeta.pl, strona główna, Agora

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas