Prasa2016-02-03
26

„Gazeta Polska Codziennie” najwięcej zyskała. „Przegląd Sportowy” i „Wyborcza” najmocniej w dół

„Fakt” niezmiennie pozostaje liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dzienników ogólnopolskich. Największy wzrost w grudniu ub.r. - kolejny miesiąc z rzędu - zanotowała „Gazeta Polska Codziennie”, najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w grudniu 2015 roku wyniosła 303 182 egz., czyli o 3,61 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 160 350 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 4,44 proc. - był to drugi największy spadek w zestawieniu.

Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 1,68 proc. do 143 819 egz.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) znalazła się tradycyjnie tuż za podium. Jej średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,34 proc. Dziennik ten w grudniu 2015 r. sprzedawał się w liczbie 55 252 egz.

>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 369 egz., po spadku o 1,97 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła ponownie wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 10,66 proc. i wyniosła 20 881 egz.

Oczko wyżej uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu. Tytuł ten stracił 7,73 proc. i zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 26 915 egz.

Zobacz tabelę

W grudniu ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się także mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 4,78 proc.

Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,29 proc.

Zobacz tabelę

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
 

 

Autor:PP

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas