Prasa2022-06-13
4

„Gazeta Polska Codziennie” podwoiła wpływy reklamowe, mocno w górę także „Super Express” i „DGP”

Wpływy reklamowe dzienników w I kwartale br. wzrosły o ponad 20 proc. względem tego samego okresu 2021 roku. Największe wzrosty odnotowały „Gazeta Polska Codziennie” i „Dziennik Gazeta Prawna”. Mniej na reklamach zarobiła m.in. „Rzeczpospolita”

Wydatki na reklamę w dziennikach w I kwartale br. wyniosły ponad 290,5 mln zł, co oznacza, że rok do roku były wyższe o 20,1 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” – 38,9 mln zł, o 3,8 proc. więcej niż przed rokiem. Wicelider rankingu reklamowego dzienników - „Super Express” - zanotował 27,7 mln zł przychodów z reklam, czyli 67,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna” z wpływami w wysokości 26,1 mln zł, wyższymi rok do roku o 82,7 proc.

Spośród pozostałych dzienników w zestawieniu Top10 pod względem wpływów z reklam, największy ich wzrost w porównaniu do I kwartału ub.r. notuje „Gazeta Polska Codziennie” -  były wyższe o 119,5 proc. i wyniosły 10,7 mln zł.

„Fakt” zarobił 45,6 proc. więcej (18,5 mln zł), „Puls Biznesu” – 34,1 proc. więcej (14,6 mln zł), „Gazeta Pomorska” – 14,9 proc. więcej (7,9 mln zł), a „Dziennik Zachodni” – 6,7 proc. więcej (9,3 mln zł).

Mniejsze wpływy reklamowe miała: „Rzeczpospolita” -  spadły o 0,3 proc., do 24,6 mln zł i „Głos Wielkopolski” – spadły o 1,5 proc., do 8,2 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas