W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła kolejny raz „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazła się „Gazeta Wyborcza”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 314 918 egz., czyli o 3,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 153 929 egz. utrzymała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik względem stycznia ub.r. zmniejszył się o 8,84 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Warto dodać, że od tego roku urzędy państwowe czy spółki Skarbu Państwa zdecydowały o zmniejszeniu prenumeraty części tytułów prasowych, w tym „Gazety Wyborczej”. Bartosz Hojka, prezes Agory, przekonywał w lutym br., że większość odbiorców prenumeraty „GW’ to klienci indywidualni, a skala zamówień od instytucji publicznych to jej bardzo mała część.
W styczniu br. w prenumeracie „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio w liczbie 44 810 egz., czyli o 10,73 proc. mniejszej niż rok wcześniej. Z kolei średnia sprzedaż wydań drukowanych dziennikach w kioskach spadła o 7,85 proc. do 107 303 egz.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,56 proc. do 152 007 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 3,72 proc. Dziennik ten w styczniu br. sprzedawał się w liczbie 60 077 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 53 083 egz., po stracie o 7,48 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 15,61 proc. i wyniosła 21 894 egz. Tytuł ten był liderem wzrostu już kolejny miesiąc z rzędu.
Zobacz tabelęW styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 19,64 proc.
Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 4,29 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.