Na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników opinii znalazła się lipcu br. "Polityka" - najwięcej zyskały “Gazeta Polska” (162 proc.) i “Wprost” (14 proc.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) w lipcu 2010 roku wyniosło 143 048 egz. i było niższe o 0,5 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 132 652 egz. (wzrost o 4 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 114 404 egz., notując 1 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 106 827 egz., który w lipcu br. zwiększył sprzedaż o 14 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
Na szóste miejsce spadł (w dół o 24 proc.) tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 162 proc.).
Zobacz tabelę
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w lipcu 2010 r. zanotowała wzrost o 13 proc. i sprzedała się w ilości 376 390 egz.