W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”, a tuż za nią znalazły się „Dziennik Zachodni” i „Głos Wielkopolski”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Kurier Lubelski”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) w lipcu 2014 roku wyniosła 42 335 egz., czyli o 7,41 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,31 proc. do 40 930 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu 2014 roku wyniosła 29 894 egz., po spadku o 8,58 proc.
Z kolei największy spadek zanotował „Kurier Lubelski” (Polskapresse), który zajął miejsce 22. - przedostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 18,90 proc. i ostatecznie wyniósł 3 968 egz.
Zobacz tabelę
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 3,24 proc. - pochwalić się mogła zajmująca ostatnie miejsce „Polska Metropolia Warszawska” (Polskapresse). Z kolei najwięcej stracił „Express Ilustrowany” (Polskapresse) - było to 19,68 proc.
Prasa | „Super Express" dogonił „Gazetę Wyborczą”. Ostro w dół „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie” |
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.