Prasa2014-09-04
27

„Super Express" dogonił „Gazetę Wyborczą”. Ostro w dół „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”

W lipcu 2014 roku większość dzienników zanotowało spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”. Wzrosty odnotowały zaś „Parkiet” i „Super Express”.

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2014 roku wyniosła 312 940 egz., czyli 3,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 156 610 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 14,64 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w lipcu br. wzrósł o 3,06 proc. do 147 547 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 6,91 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 54 876 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,75 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w lipcu br. wyniósł 35 176 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

>>> Zobacz okładki dzienników

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła tradycyjnie wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 22,47 proc. i wyniosła 4 507 egz.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas