Prasa2014-12-19
1

„Gazeta Wyborcza” częściej cytowana niż „Rzeczpospolita”, a RMF FM niż „Wprost”, RMF FM i TVN24. Wysoko Wirtualnemedia.pl

W listopadzie br. najczęściej cytowanym medium była „Gazeta Wyborcza”. Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w listopadzie br. pierwsze miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”. Na drugiej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita”, a na trzeciej - RMF FM.

W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych, 2 stacje telewizyjne, 2 rozgłośnie radiowe i 1 portal internetowy.

 

Najczęściej poruszanymi tematami w mediach były w listopadzie wybory samorządowe i protesty związane z potrzebą ich powtórzenia, a także ceny gazu i ropy naftowej.

W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych, za „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą” znalazł się „Wprost”, który był liderem wśród tygodników i dwutygodników. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był „Forbes”.



 

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - Polsat News.

 

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się Radio ZET i TOK FM.

 

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano Onet.pl, za którym uplasowały się sportowefakty.pl i tvn24.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 33 razy.

 

Najczęściej przywoływanym prasowym medium ekonomicznym był „Puls Biznesu”. Najczęściej cytowanym portalem został bankier.pl.

 

Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w listopadzie br. był „Dziennik Polski”. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków, a na trzecim - Radio Gdańsk.

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4585 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-30 listopada 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 4656 razy (2946 razy w prasie, 1097 w telewizji i 613 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas