Prasa2021-12-31
19

„Gazeta Wyborcza” drożeje o 1 zł, powodem gwałtowny wzrost cen papieru

Od stycznia wydania „Gazety Wyborczej” od wtorku do piątku będą wyższe o 1 zł niż obecnie. Agora uzasadnia do wzrostem kosztów, zwłaszcza cen papieru.

„Gazeta Wyborcza” od 4 stycznia stycznia we wtorki, środy i czwartki zdrożeje z 3,99 do 4,99 zł, a w piątki - z 5,99 do 6,99 zł.

Nie zmienią się natomiast ceny wydań poniedziałkowych (5,99 zł) i sobotnich (7,99 zł)

- „Gazeta Wyborcza", podobnie jak inne redakcje prasowe, mierzy się z rosnącymi kosztami wydawniczymi. Wpływ na to ma przede wszystkim brak papieru odczuwany w całej Europie, co wpłynęło na gwałtowny wzrost jego cen. W pandemii skokowo wzrósł wolumen produkcji opakowań - to ona pochłania dziś masę surowca do produkcji papieru. Rosną także koszty innych usług, w tym ceny energii oraz paliw i transportu - uzasadnia Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej”.

Podkreśla, że cena „GW” pozostaje atrakcyjna w segmencie dzienników opiniotwórczych. - „Wyborcza" w kioskach nadal będzie najtańszym spośród dostępnych na rynku dzienników opiniotwórczych, w każdy dzień tygodnia oferując swoim czytelnikom i czytelniczkom wyjątkowy zestaw treści przygotowanych przez najlepszy zespół dziennikarski w Polsce - zapewnia.

Agora zachęca też do prenumeraty teczkowej „Gazety Wyborczej”, która w ofercie na luty 2022 roku kosztuje 129,90 zł.

„Gazeta Wyborcza”: spadek sprzedaży, więcej subskrybentów cyfrowych

Według danych PBC we wrześniu 2021 r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 53 781 egz., o 13,07 proc. mniej niż rok wcześniej.

„Gazeta Wyborcza” od ośmiu lat w ramach osobnej oferty sprzedaje subskrupcję swoich platform internetowych. Na koniec września 2021 roku z oferty korzystało 262,2 tys. subskrybentów, po wzroście rok do roku o 9 proc.

W trzecim kwartale 2021 roku. wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 2 proc. do 25 mln zł, a ze sprzedaży jej oferty reklamowej - o 18,3 proc. do 14,9 mln zł.

Cała grupa kapitałowa Agora w trzecim kwartale 2021 roku przy wzroście wpływów o 38 proc. zanotowała spadek straty netto z 9 do 1,5 mln zł. Przychody z biletów i przekąsek w kinach Helios poszły w górę dużo mocniej niż z reklam i sprzedaży prasy.

Drożeją inne dzienniki

Z początkiem grudnia 2021 roku wzrosły ceny egzemplarzowe dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Wydająca je spółka Gremi Media uzasadniła to m.in. skokową podwyżką cen papieru.

W październiku podwyższono ceny „Dziennika Gazety Prawnej”, a w połowie listopada podrożał „Tygodnik Powszechny”.

Autor:tw

Więcej informacji:Gazeta Wyborcza, Agora, podwyżka

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas