Prasa2016-02-02
47

„Gazeta Wyborcza” droższa na papierze, zmiany w ofercie internetowej

Adam Michnik, redaktor naczelny Adam Michnik, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej"; fot. PAP/Tomasz Gzell

Agora od 4 lutego br. podnosi cenę „Gazety Wyborczej” w czwartki, piątki i soboty. Jednocześnie zmieniła się oferta prenumeraty cyfrowej dziennika - zamiast trzech są dwa pakiety, najtańszy kosztuje o 2 zł więcej, a najdroższy staniał o 10 zł.

Od 4 lutego br. „Gazetę Wyborczą” w czwartki i piątki będzie można kupić w cenie 3,40 zł (wzrost o 10 groszy), a w soboty - 3,50 zł (wzrost o 20 groszy). Cena wydań ukazujących się od poniedziałku do środy, wynosząca 2,90 zł, pozostaje bez zmian.

- Zapewnianie bogatej i jakościowej oferty dla naszych odbiorców wymaga nakładów, szczególnie w tak trudnym otoczeniu rynkowym - komentuje zmiany Robert Musiał, członek zarządu Agory. Poprzednia podwyżka ceny „Gazety Wyborczej” miała miejsce w październiku 2014 roku.

Zmianie ceny wersji papierowej dziennika towarzyszą wprowadzone od lutego br. zmiany w ofercie prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Zniknął z niej pakiet „Wyborcza Plus”, dający dostęp do treści z dziennika i jego magazynów w przeglądarkach internetowych oraz na czytnikach i w wersji pdf., oferowany w miesięcznej  cenie 29,90 zł.

Teraz do wyboru są dwa pakiety: „Wyborcza” (z treściami z „GW” i jej magazynów dostępnymi przez przeglądarki internetowe) oraz „Wyborcza Premium” (dający najszerszy dostęp do treści dziennika - m.in. w aplikacjach i wersjach na czytniki - oraz wydań „Wysokich Obcasów Extra” i „Książek. Magazynu do czytania”).

Cena pakietu „Wyborcza” wzrosła z 17,90 zł do 19,90 zł miesięcznie, zaś pakiet „Wyborcza Premium” kosztuje teraz 29,90 zł miesięcznie (dotąd bez promocji 39,90 zł). Odpowiednie zmiany cen zostały wprowadzone również do cenników pakietów kwartalnych i rocznych.

To pierwsza zmiana oferty prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” od jej wprowadzenia na rynek w lutym 2014 roku. - W oparciu o nasze doświadczenia i rozmowy z prenumeratorami zdecydowaliśmy się na uproszczenie oferty. Liczymy też na to, że atrakcyjna cena pakietu Wyborcza Premium zachęci kolejnych użytkowników do korzystania z cyfrowych treści „Gazety Wyborczej” w najwygodniejszy dla nich sposób - mówi Musiał.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Gazety Wyborczej" w listopadzie ub.r. wyniosła 157 055 egz. Na koniec ub.r. Agora miała 77 tys.  subskrybentów prenumeraty cyfrowej „Wyborczej”. Spółka liczy, że na koniec tego roku będzie ich 90 tys.

Na początku stycznia br. wzrosły ceny egzemplarzowe „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i „Pulsu Biznesu”, w grudniu ub.r. - „Faktu”, a w listopadzie - „Przeglądu Sportowego”.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(47)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas