Prasa2014-03-24
8

„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, w górę „SE” i „PS” (TOP 10)

W lutym br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 6,3 proc. niższe niż rok wcześniej. O jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a „Dziennik Gazeta Prawna” aż o 40 proc. mniej, za to duże wzrosty zanotowały „Super Express” i „Przegląd Sportowy”.

Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych (bez autopromocji) wyniosły 112 mln zł. To o 7,5 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,3 proc.

W styczniu br. przychody gazet z reklam cennikowo zmalały w skali roku o 14,9 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe, według szacunków Starlinka, spadły aż o 28,7 proc. (więcej na ten temat).

>>> Sprzedaż „Gazety Polskiej Codziennie” i „Gazety Wyborczej” ostro w dół, „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rzeczpospolitą”

Zarabiająca z reklam zdecydowanie najwięcej wśród dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała w lutym spadek tych przychodów o 6,2 mln zł - z 33,9 do 27,7 mln zł (to 18,3 proc. w dół). Podobnie zmalały cennikowe wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - z 8,09 do 6,46 mln zł, czyli o 20 proc. Przychody regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) skurczyły się o 23 proc. - z 2,5 do 1,93 mln zł.

Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował spadek wpływów reklamowych wynoszący aż 41 proc. - zmalały one z 5,53 do 3,26 mln zł, czyli o 2,27 mln zł. Natomiast przychody bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) zmniejszyły się o 38,5 proc., z 2,92 do 2,09 mln zł.

>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”

Minimalnie zmniejszyły się z roku na rok przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska). Niewielkie wzrosty osiągnęły natomiast „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 5,3 proc., z 17,31 do 18,23 mln zł, oraz bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,4 proc., z 6,58 do 6,81 mln zł.

Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) podskoczyły w skali roku aż o 1,7 mln zł - z 6,52 do 8,26 mln zł. To wzrost o 26,7 proc. Natomiast przychody „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły się aż o 92,4 proc. - z 1,48 do 2,85 mln zł. Wynika to przede wszystkim ze wzmożonej aktywności reklamowej w lutym br. sponsorów igrzysk w Soczi.

>>> „Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych, sprzedaż dalej spada

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas