Prasa2014-06-27
8

„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” mniej z reklam, mocno w górę „Metro” i „Super Express” (TOP 10)

W maju br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były minimalnie wyższe niż rok wcześniej. Spore spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Metro” i „Super Express”.

Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 147,15 mln zł, o 1,12 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 0,8 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym faktycznie te wpływy mogły zmaleć. W I kwartale br. o ile cennikowe przychody spadły w skali roku o 11,9 proc., do kwoty 341,7 mln zł (zobacz szczegóły), o tyle rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 23 proc., do 70 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Spada sprzedaż dzienników. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, zyskał tylko „Parkiet”

Będąca liderem tego segmentu „Gazeta Wyborcza” (Agora) w maju br. cennikowo zarobiła z reklam 37 mln zł, o 4,11 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 10 proc. Wpływy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 1,18 mln zł (7 proc. w dół), a „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) - o 836 tys. zł (8,1 proc. w dół). „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotowała spadek o 139 tys. zł (czyli o 2,3 proc.), a „Nasze Miasto” (Grupa Polskapresse) - o 117 tys. zł (czyli o 4,7 proc.).

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe bezpłatnego „Metra” (Agora) zwiększyły się o 4,44 mln zł (to wzrost o 59,4 proc.), a „Super Expressu” (Murator) - o 3,63 mln zł (44,4 proc. w górę).

>>> „Gazeta Pomorska” nowym liderem sprzedaży dzienników regionalnych

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas