Prasa2019-10-04
69

„Gazeta Wyborcza” przed wyborami rozda milion egz. o rządach PiS, 12 października dodatek „Władza”

Jarosław Kurski, fot. Gazeta WyborczaJarosław Kurski, fot. Gazeta Wyborcza

„Gazeta Wyborcza” (Agora) szykuje dwie specjalne akcje na wybory. 12 października wyda specjalny dodatek o władzy. Tuż przed wyborami w mniejszych miastach całej Polski zostanie także jednorazowo rozdanych milion egz. wydania opisującego rządy PiS.

Kilkunastostronicowy dodatek pt. „Władza” powstaje już od lipca we współpracy z redakcją „New York Timesa”. W zespole „Gazety Wyborczej” prace nad nim koordynuje szef działu „Zagranica” Bartosz Wieliński. Teksty do dodatku mają napisać dziennikarze obu redakcji, ale także polscy i amerykańscy socjologowie, filozofowie i tzw. sygnaliści, będący źródłem informacji o nieprawidłowościach w społeczeństwie.

- Nasi dziennikarze „odtykają” nieużywany w Polsce kanał dystrybucji treści o Zachodzie i w drugą stronę: kanał dystrybucji informacji o tym, co dzieje się w Polsce dla ludzi Zachodu. W sytuacji, gdy media w Polsce są zagrożone, relacje z mediami na świecie stają się żywotną kwestią - mówił w lipcu portalowi Wirtualnemedia.pl wydawca „Gazety Wyborczej”, Jerzy B. Wójcik.

Początkowo obie redakcje planowały, że magazyn o władzy zostanie wydany w sobotę na dwa tygodnie przed terminem wyborów (28 września). Ostatecznie jednak w redakcji „Gazety Wyborczej” uznano, że dogodniejszą datą będzie sobota tuż przed wyborczą niedzielą - 12 października.

„Władza” zostanie wydana pod marką „New York Timesa” i „Gazety Wyborczej” jako osobny grzbiet dystrybuowany w obu tytułach. Z naszych informacji wynika, że ukazać ma się także w kilkunastu pismach, współpracujących z „New York Timesem”. W Polsce będzie dystrybuowany pod szyldem „Wielkie idee”.

Milion egz. „Gazety Przedwyborczej” zostanie rozdane

Tuż przed wyborami parlamentarnymi dziennikarze „Gazety Wyborczej” zamierzają rozdać milion egzemplarzy specjalnego wydania dziennika opisującego w krytycznym tonie cztery lata rządów Prawa i Sprawiedliwości. O planowanej akcji poinformował na Twitterze zastępca redaktora naczelnego Jarosław Kurski. - Te wybory to walka Dawida z Goliatem. Naszym obowiązkiem jest pomóc Dawidowi. Ludzie muszą się dowiedzieć tego, co władza próbuje przed nimi ukryć! - napisał, zapowiadając akcję.

- Nie po to PiS przez cztery lata przejmował państwo i utrwalał władzę, by teraz ryzykować jej utratę. Wszystkie zasoby państwa, media publiczne, spółki, administracja, a także Kościół niestety - są wielkim i niewyczerpanym zasobem sztabu wyborczego Prawa i Sprawiedliwości. W tym sensie te wybory nie są uczciwe - powiedział Jarosław Kurski.

Specjalne wydanie dziennika Kurski nazywa „Gazetą Przedwyborczą”. Będzie ona rozdawana - w milionowym nakładzie - w miastach i miasteczkach poniżej 100 tys. mieszkańców na terenie całej Polski. - Niech ludzie w prostych słowach dowiedzą się, jak kłamie TVPiS, o zapaści w służbie zdrowia, o finansowaniu ojca Rydzyka, o klapie programu „Mieszkanie+” - dodaje Kurski.

W piątek Agora poinformowała, że „Gazeta Przedwyborcza” to 8-stronicowy raport redakcji „GW” podsumowujący cztery lata rządów PiS i opisujący możliwe konsekwencje wyników wyborów. W publikacji opisane zostaną temat takie jak zły stan służby zdrowia, strajki w szkołach, rosnące ceny żywności i propaganda państwowych mediów.

- Możliwe, że o wielu skandalach nie wiecie. Możliwe, że nie wierzycie. Rządowa propaganda albo je przemilcza, albo przekręca, albo błyskawicznie zmienia temat i atakuje opozycję. Kłamstwo idące w górę stało się polską normą. Władza prowadzi z nami dezinformacyjną wojnę. Dlatego wydaliśmy „Przedwyborczą". Poznaj prawdę, pomyśl i głosuj - napisał we wstępie do wydania Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej".

„Gazeta Przedwyborcza” będzie dystrybuowana od poniedziałku 7 października do piątku 11 października, czyli do ostatniego dnia przed ciszą wyborczą. Dodatek będzie rozdawany m.in. na dworcach, w centrach miast i okolicach galerii handlowych.

Na pierwszej stronie "Gazety Przedwyborczej" zamieszczono zdjęcie Jacka Kurskiego, prezesa Telewizji Polskiej.

W tym tygodniu wraz z „Wyborczą” ukazały się dwa kolejne dodatki z cyklu „Czarna Księga”, które w krytycznym opisują rządy Prawa i Sprawiedliwości. Były to „Czarna księga PiSancjum” i „Czarna księga niszczenia klimatu”.

Natomiast w środę dziennik rozpoczął profrekwencyjną kampanię przedwyborczą pod hasłem „Masz dość? Nadszedł czas wyborów”. W rysunkowych spotach dyskryminowane osoby zdecydowanie mówią, że mają dosyć obecnych rządów.

Z danych ZKDP wynika, że w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 78 907 egz. (o 9,5 proc. mniej niż rok wcześniej). https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/wyniki-sprzedazy-dziennikow-lipiec-2019-fakt-przeglad-sportowy Portal Wyborcza.pl zanotował 7,2 mln realnych użytkowników i 68,38 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 955,7 tys. użytkowników i 1,85 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Na koniec czerwca z płatnej prenumeraty cyfrowej „GW” korzystało 193 tys. użytkowników.

Autor:Jacek Kowalski

KOMENTARZE(69)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas