Prasa2024-01-05
2

Paula Skalnicka na czele redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”

Paula Skalnicka, fot. materiały prasowe AgoryPaula Skalnicka, fot. materiały prasowe Agory

Od początku stycznia szefową redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej” (Agora) jest Paula Skalnicka, związana z dziennikiem o ponad 25 lat. Zastąpiła na tym stanowisku Mikołaja Chrzana.

- Paula Skalnicka to świetna i doświadczona redaktorka i menedżerka. Ta nominacja to dobra wiadomość nie tylko dla redakcji lokalnych, ale dla całej „Wyborczej” - podkreśla Roman Imielski, od początku stycznia pierwszy zastępca redaktora naczelnego „GW” (objął tę funkcję po rezygnacji Jarosława Kurskiego).

Poprzednio redakcjami lokalnymi „Gazety Wyborczej” kierował Mikołaj Chrzan. Z początkiem stycznia został powołany do zarządu nowo utworzonej spółki Wyborcza, do której w ramach reorganizacji w Agorze zostanie wydzielone zarządzanie „GW”.

- Paula Skalnicka świetnie rozumie wyzwania, przed którymi stoimy. Cyfryzacja mediów sprawia, że „Wyborcza" się zmienia i nadal będzie się zmieniała, natomiast lokalność pozostaje ważnym elementem naszego DNA - podkreśla Mikołaj Chrzan.

Czytaj też: Nowi menedżerowie na czele sprzedaży i rozwoju cyfrowego „Gazety Wyborczej”

Paula Skalnicka z „Gazetą Wyborczą” jest związana od 1997 roku. Zaczynała jako stażystka w redakcji szczecińskiej, pisała m.in. dla dodatku budowlanego „Gazeta Dom”. Potem zajmowała się tematami związanymi z systemem ochrony zdrowia, sprawami społecznymi, kryminalnymi, samorządem i polityką.

W 2005 roku Skalnicka została zastępczynią redaktora naczelnego, a w 2012 r. redaktorką naczelną szczecińskiego oddziału „Gazety Wyborczej". Natomiast od 2019 roku kieruje poznańską redakcją dziennika. Współtworzyła i koordynowała wiele redakcyjnych akcji lokalnych, takich jak „Supermiasta”, „Szukamy Złotych Gwiazd” czy „Miasto na Jedną Noc”.

W najbliższym czasie Paula Skalnicka dalej będzie zarządzać poznańską redakcją „Wyborczej”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 37 276 egz., po spadku rok do roku o 18,53 proc. Na koniec września z subskrypcji cyfrowych dziennika korzystało 298 tys. użytkowników, o 2 tys. mniej niż przed rokiem.

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas