Internet2020-07-30
10

„Gazeta Wyborcza” uruchomiła serwis Odeszli.pl o osobach zmarłych

Zespół „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl (Agora) uruchomił nowy serwis Odeszli.pl. Ma to być miejsce poświęcone publikowaniu informacji i wspomnień o zmarłych, ale zawierające też praktyczne poradniki dla ich rodzin.

Odeszli.pl ma być miejscem, w którym można się zatrzymać i wspomnieć znane zmarłe osoby. - Przygotowaliśmy również poradniki, które pomogą naszym użytkownikom uporządkować swoje życie na wypadek śmierci oraz przejść przez okres żałoby. To trudne, ale bardzo istotne i poszukiwane przez czytelników tematy, dlatego postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu, tworząc swoiste kompendium - mówi Joanna Kozieł, dyrektor ds. rozwoju biznesu w „Gazecie Wyborczej".  

Na nowej stronie internetowej internauci mogą znaleźć wspomnienia znanych osób, m.in. ze świata kultury, sportu czy nauki. Strony im poświęcone - Miejsca Pamięci - przedstawiają ich sylwetki i dokonania, opisane przez dziennikarzy „Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl, a także zdjęcia wykonane m.in. przez fotoreporterów Agencji Gazeta.

Część poradnikowa zawiera artykuły dotyczące trzech zagadnień. W sekcji „Zanim się pożegnasz” można znaleźć teksty poświęcone m.in. temu, czy i kiedy myślimy o śmierci, a także czynionym przez niektórych przygotowaniom, jak np. spisywaniu testamentu. „Ostatnia droga” to sekcja, która będzie pomocna osobom szukającym informacji m.in. o organizacji pogrzebu, także w czasie pandemii, czy możliwości otrzymania zasiłku pogrzebowego. Natomiast w sekcji „Życie po stracie” dostępne są porady np. jak radzić sobie po odejściu bliskiej osoby i jak rozmawiać o śmierci z dziećmi.

- Szczególnym sposobem na utrzymanie więzi z bliską osobą, która od nas odeszła, jest pamięć o niej, dlatego już niedługo każdy będzie mógł stworzyć Miejsce Pamięci bliskich zmarłych i dzięki temu wracać do wspomnień i pięknych chwil z nimi. Rozwijając Odeszli.pl, będziemy też regularnie rozszerzać część redakcyjną z poradnikami, aby nieść konkretną pomoc naszym odbiorcom w trudnych chwilach - dodaje Joanna Kozieł. Serwis działa w ramach Wyborcza.pl, ale redakcja jest dostępny dla wszystkich internautów, nie tylko dla tych z prenumeratą cyfrową.

Projekt przygotował dział rozwoju produktu „Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl, a za strategię produktową, koncepcję UX oraz projekt graficzny wraz z brandingiem serwisu odpowiadała Agencja Artegence. Start serwisu wspierany będzie autopromocją na łamach „Gazety Wyborczej" i jej magazynów, zwłaszcza „Ale Historii", oraz na Wyborcza.pl, a także promocją w internecie i stacjach radiowych. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół promocji „Gazety Wyborczej".

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w maju br. spadła o 26,84 proc. r/r, do 65 241 egz. Z kolei portal Wyborcza.pl w czerwcu br. przy 8,65 mln użytkowników miał 101,74 mln odsłon (średnio 11,8 na odwiedzającego).

Wszystkie strony i aplikacje internetowe Agory w czerwcu zanotowały 15,75 mln użytkowników, 553,6 mln odsłon oraz 8 minut i 15 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez internautę.

Autor:jk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas