W maju 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Z kolei najwięcej zyskał „Parkiet”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2015 roku wyniosła 305 990 egz., czyli o 2,73 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 155 643 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,59 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w maju br. poszedł w dół o 4,46 proc. do 143 992 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,32 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 56 305 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 46 894 egz., po wzroście o 0,16 proc.
Internet | Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl |
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 6,46 proc. i wyniosła 4 925 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 9,92 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w maju br. wyniósł 29 713 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym dziale Jedynki
Zobacz tabelęNa drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy 2015 roku
- 1
- 2