Internet2015-06-29
6

Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl

Na początku br. serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” po kolejnych wzrostach odwiedzalności osiągnęły rekordowe wyniki. Witryny „Gazety Wyborczej” nie zanotowały spadku statystyk po wprowadzeniu płatnego dostępu. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciąga serwis „Pulsu Biznesu”.

W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali 191,5 mln odsłon (w tym 42,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie przeciętnie 21 minut i 24 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl ma dwa razy więcej użytkowników niż serwis „Super Expressu” (ZPR Media) i związana z „Gazetą Wyborczą” (Agora) strona Wyborcza.pl, a także po ponad sześć razy odsłon niż te dwie witryny i strona „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). W samym mobile’u generuje więcej odsłon niż każdy z pozostałych serwisów gazet ogólnopolskich na wszystkich urządzeniach. Obecnie jest piątym pod względem popularności portalem ogólnotematycznych, co analizowaliśmy wg danych z marca br.

Za to pod względem średniego czasu korzystania zdecydowanym liderem jest strona „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska), na której przeciętny użytkownik spędził w kwietniu godzinę i 32:06 minuty. Z pozostałych witryn poziom 20 minut przekroczył tylko Fakt.pl, a po kilkanaście minut zanotowały Wyborcza.pl, Przegladsportowy.pl i Wyborcza.biz.

Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwa serwisy: mająca profil ogólny Wyborcza.pl i gospodarcza Wyborcza.biz, natomiast z „Dziennikiem Gazetą Prawną” trzy: poświęcone gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i Forsal.pl oraz ogólnotematyczny Dziennik.pl.

Naszdziennik.pl w Megapanelu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego są dane tylko o jego liczbie użytkowników i zasięgu procentowym. Natomiast Parkiet.com odwiedziło w kwietniu niewystarczająco dużo użytkowników, żeby ich liczba została oszacowana w badaniu, chociaż wykonali oni 10,5 mln odsłon.

Zobacz tabelę

Fakt.pl w skali roku zyskał 2,09 mln użytkowników i 99,9 mln odsłon (to 71,1 proc. i 109 proc. w górę), nieznacznie (o 1:05 minuty, czyli 5,3 proc.) zwiększył się też średni czas korzystania z serwisu.

SE.pl i Wyborcza.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż rok wcześniej (odpowiednio o 215,8 tys. i 39,6 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 4,35 mln i 3,28 mln). Przeciętny czas korzystania z pierwszej strony nieznacznie zmalał (o 38 sekund, czyli 8,8 proc.), a z drugiej - wzrósł (o 54 sekundy, czyli 5,5 proc.).

Z kolei w serwisie „Przeglądu Sportowego” liczba użytkowników i odsłon zwiększyła się ponad dwukrotnie - użytkowników przybyło 1,28 mln (to 179 proc. w górę) i wygenerowali oni o 21,8 mln odsłon więcej (134 proc. w górę). Strony „PS” i „Faktu” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności m.in. dzięki integracji z portalem Onet.pl, podobnie jak witryny innych tytułów prasowych RASP, co opisywaliśmy już w lutym br.

Gazetaprawna.pl zanotowała niewielki wzrost statystyk (o 50,2 tys. odwiedzających i 91 tys. odsłon, czyli 3,6 proc. i 1,2 proc.), a Wyborcza.biz - nieznaczny spadek (o 99,2 tys. użytkowników i 384,1 tys. odsłon, czyli 6,5 proc. i 2,3 proc.). Natomiast na Rp.pl nieznacznie mniej użytkowników niż przed rokiem (o 14,4 tys., a więc 1,1 proc.) wykonało dużo więcej odsłon (o 8,78 mln, czyli 58 proc.).

Z kolei Polsatimes.pl zyskała w skali roku 150,3 tys. użytkowników i 980,5 tys. odsłon (to 35,9 proc. i 37,8 proc. w górę).

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie analiza wyników czterech czołowych serwisów w ub. i br.

Autor:tw

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas