Prasa2023-01-02
32

„Gazeta Wyborcza" ma ponad 300 tys. cyfrowych prenumeratorów

Jak diagnozuje wydawca, wpływ na wzrost prenumerat w końcu roku miała też kampania z Barbarą Kurdej-Szatan Fot. AgoraJak diagnozuje wydawca, wpływ na wzrost prenumerat w końcu roku miała też kampania z Barbarą Kurdej-Szatan Fot. Agora

Liczba subskrybentów „Gazety Wyborczej" pod koniec grudnia 2022 roku przekroczyła próg 300 tys. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Agora podkreśla, że to rekord całego rynku prasy cyfrowej w Polsce. Jednocześnie wraz z 1 stycznia ze struktury Grupy Agora zniknął segment Prasa, który został zastąpiony segmentem Prasa Cyfrowa i Drukowana.

Jeszcze pod koniec września 2022 roku „Wyborcza" miała 293,9 tys. subskrybentów. – Jesteśmy nie tylko największym graczem na rynku polskiej prasy cyfrowej, ale też należymy do ścisłej czołówki wydawców na rynkach Unii Europejskiej. W wynikach obserwujemy już określone trendy, związane z sezonowością i temu zjawisku po części zawdzięczamy osiągnięty pod koniec roku kolejny sukces, mierzony liczbą aktywnych prenumerat cyfrowych - komentuje przekroczenie kolejnego progu Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej" i członek zarządu Agory.

Bartkowiak podkreśla także, że subskrypcje cyfrowe „są obecnie najważniejszą ścieżką rozwoju tytułów prasowych” - Od dawna rozumiemy ten trend i mocno stawiamy na internet - akcentuje. Symbolicznym wyrazem tego podążania za trendem - jak ustaliliśmy - jest to, iż wraz z 1 stycznia 2023 roku ze struktury Grupy Agora zniknął segment Prasa, a zastąpił go segment Prasa Cyfrowa i Drukowana.

Promocja subskrypcji „Gazety Wyborczej"

„Gazeta Wyborcza" wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę płatnej prenumeraty cyfrowej w lutym 2014 r. Już w czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych. W połączeniu z zastosowaniem narzędzi z dziedziny Big Data zaowocowało to na koniec 2015 r. osiągnięciem blisko 77 tys. subskrypcji, choć zakładano, że próg 70 tys. dziennik przekroczy dopiero w 2016 r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Teraz liczba cyfrowych prenumerat przekroczyła 300 tys. (w ostatnich dniach grudnia 2022 r.).  - Subskrybenci treści Wyborcza.pl zdecydowanie najczęściej wybierają pakiet Premium – zapewnia on pełen dostęp do serwisu i aplikacji Wyborcza, a także treści z magazynów „Wyborczej" i informacji z 30 serwisów lokalnych – informuje nas biuro prasowe Agory. Do wzrostu w zakresie sprzedaży subskrypcji przyczynić się miały zarówno nowości w zakresie jakościowych treści, jak i stale rozwijane rozwiązania dla użytkowników, usprawniające korzystanie z serwisu oraz aplikacji.

Duże znaczenie dla osiągnięcia poziomu 300 tys. prenumerat cyfrowych miały też propozycje zakupu subskrypcji przez nowych użytkowników, oferowane w ostatnim czasie. W listopadzie zespół „Wyborcza" zachęcał internautów do skorzystania ze specjalnej oferty na zakup subskrypcji w ramach Black Friday. Natomiast w grudniu uruchomiona została promocja świąteczna, wspierana kampanią reklamową, w której "czytanie w dobrej cenie" polecała Barbara Kurdej-Szatan.

W styczniu znika część lokalnych wydań „GW”

Wzrost liczby cyfrowych prenumerat zbiega się z tym, że z początkiem stycznia Agora zamyka trzy lokalne (papierowe) tygodniki, ukazujące w kujawsko-pomorskiem. Likwiduje także lokalne grzbiety w dużych miastach i zamyka piątkowe tygodniki w dziewięciu innych ośrodkach – jak ustalił z początkiem grudnia portal Wirtualnemedia.pl. W ten sposób wydawca wdraża oszczędności: zwolnienia grupowe były tylko jednym - początkowym - elementem tych oszczędności.

W wydaniach papierowych „Gazety Wyborczej" ukazujących się w największych polskich miastach poza Warszawą (a więc w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu) od poniedziałku do czwartku już teraz, w styczniu czytelnicy znajdą treści lokalne tylko w głównym grzbiecie "Wyborczej" – zlikwidowane zostały osobne „grzbiety” z lokalnymi treściami.

Ale to nie wszystko: znika także codzienna sekcja „Prosto z miasta", publikowana w głównym grzbiecie „GW”, a zawierająca najciekawsze teksty redakcji lokalnych. Od stycznia 2023 r. publikowana będzie zaledwie raz w tygodniu - w piątek, ale za to w powiększonej objętości (2 kolumny).

Pod koniec września było ich 293,9 tys. Spółka podkreślała, że to wzrost rok do roku o 12 proc. Ale jednocześnie było to o ok. dwa tys. subskrypcji mniej, niż w czerwcu br. Wojciech Bartkowiak z zarządu Agory zwracał wówczas uwagę, że mogły na to wpłynąć sezonowe odpływy użytkowników, zmiany cen oraz globalny trend „recesji uwagi”.

Średnia sprzedaż wydania „Gazety Wyborczej” w trzecim kwartale 2022 roku wyniosła 45 757 egz. (dane PBC). Natomiast jak wynika z danych Mediapanel, w październiku ub. roku portal Wyborcza.pl przyciągnął 7,34 mln internautów, każdy spędził tam średnio 14 minut i 9 sekund.

Autor:Jacek Kowalski

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas