Prasa2014-09-08
4

„Gazeta Wyborcza” w akcji „Polish your English” uczy języka angielskiego w 80 dni

Ruszyła akcja „Polish your English”, w której „Gazeta Wyborcza” (Agora) zachęca czytelników do nauki języka angielskiego stosowanego w dyplomacji. Codziennie w wydaniach drukowane są m.in. przydatne dyplomatyczne zwroty.

Nazwa akcji nawiązuje do wypowiedzi Donalda Tuska, który po ogłoszeniu decyzji o jego wyborze na przewodniczącego Rady Europejskiej stwierdził, że musi popracować nad znajomością języka używanego w dyplomacji. - Nie ma rzeczy idealnych w Europie, włączając w to mój angielski w dniu dzisiejszym. Ale podszlifuję mój angielski (polish my English - przyp. red.) - powiedział Donald Tusk.

Codziennie „Gazeta Wyborcza” wydrukuje m.in. zwroty stosowane w codziennej komunikacji i słowa używane w języku dyplomatycznym. Czytelnicy dowiedzą się również, jak mądrze opowiadać dowcipy i jak delikatnie przeklinać, a na portalu Wyborcza.pl publikowane będą materiały filmowe z najsłynniejszymi przemówieniami w historii świata.

- W trakcie naszego trzymiesięcznego kursu chcemy nauczyć Polaków mówić po angielsku z polotem i dowcipem, tak, aby byli w stanie precyzyjnie budować zdania, skutecznie prowadzić small talk, omijać językowe gafy i płynnie odpowiadać na każde pytanie - mówi Karolina Jaroszewicz, szefowa projektu.

Akcja potrwa 80 dni, czyli do momentu objęcia przez Donalda Tuska stanowiska prezydenta Unii Europejskiej.

Jak wynika z danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w I połowie br. wynosiła 174 708 egz. (zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Autor:łb

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas