Prasa2012-10-10
20

„Gazeta Wyborcza” w piątki bardziej magazynowa. Jakie zmiany?

Obszerna część magazynowa pod tytułem „Piątek Ekstra” z tekstami o kulturze, nauce i z cyklem „Witamy w Polsce” oraz  zmieniona makieta - to nowości, które od 12 października br. wprowadzi w piątki „Gazeta Wyborcza”.

- Zebraliśmy nasze najlepsze doświadczenia dziennikarskie i reporterskie, aby zaproponować czytelnikom jeszcze więcej ciekawych i - wierzymy - inspirujących treści o społeczeństwie, życiu naszych miast, kulturze, sztuce i nauce - mówi Paweł Goźliński kierujący zespołem „Piątku Ekstra” - Mamy nadzieję, że czytelniczy weekend z „Gazetą Wyborczą” i jej nową częścią magazynową będzie się zaczynał dla naszych odbiorców już w piątek - dodaje.

Nowy magazyn „Piątek Ekstra” to artykuły, reportaże i felietony dziennikarzy „Gazety Wyborczej”, podzielone na trzy części tematyczne. Pierwsza z nich pod nazwą „Witamy w Polsce” zawierać będzie artykuły i reportaże poświęcone przemianom społecznym, trendom, przestrzeni miejskiej i tematom lokalnym. 12 października czytelnicy przeczytają m.in. o supernowoczesnej, ekologicznej architekturze na Śląsku oraz - w ramach cyklu „Gazety Wyborczej” pokazującego prawdę o eksmisjach - poruszający wywiad z najsłynniejszym polskim komornikiem.

„Kultura Ekstra” będzie  dedykowana kulturze w różnych jej gatunkach i przejawach - od seriali telewizyjnych po muzykę poważną - ale też rozważaniom o tym, jak kultura wpływa i kształtuje nasze życie. W pierwszym numerze m.in. portret laureata tegorocznej Literackiej Nagrody Nobla, a także tekst o fenomenie powieści w odcinkach powracającej za sprawą nowych technologii.



W dziale „Nauka Ekstra” Adam Wajrak będzie przybliżał świat przyrody i natury, a Piotr Cieśliński w przystępny sposób wytłumaczy najbardziej niezwykłe zjawiska astronomiczne i fizyczne. W najbliższy piątek będzie można przeczytać m.in. o tym, czy dzieci są mądrzejsze od swoich rodziców a także o tym, jak oszukuje nas własny mózg.

Treści magazynu przygotowywane będą przez zespół dziennikarzy „Gazety Wyborczej” pod kierownictwem Pawła Goźlińskiego.

>>> Cięcia etatów w "Gazecie Wyborczej"

Piątkowa „Gazeta Wyborcza” będzie miała nową okładkę eksponującą zdjęcia zapowiadające wybrane tematy z trzech części magazynu „Piątek Ekstra”. Projekt przygotował zespół grafików dziennika pod przewodnictwem Macieja Kałkusa.

Tradycyjnie w piątek wraz z „Gazetą” ukazywać się będą też dodatki „Gazeta Telewizyjna” i „Gazeta Co Jest Grane”.


 
Nowa piątkowa „Gazeta Wyborcza” z magazynem „Piątek Ekstra” będzie promowana w telewizji (TVP, Polsat, TVN, stacje tematyczne), w kinach Helios, w radiu (zapowiedzi i spoty w Radiu TOK FM i Radiu Złote Przeboje), w „Gazecie Wyborczej” i jej dodatkach lokalnych oraz w dzienniku „Metrze” i w internecie (Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl, serwisy lokalne Gazeta.pl, Google).

Za przygotowanie kreacji odpowiada agencja Bardzo, zaś za zakup mediów dom mediowy Starlink.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w lipcu br. wyniosła 229 002 egz., czyli o 9,69 proc. mniej niż rok wcześniej (dowiedz się więcej).

Autor:PP

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas