Prasa 2020-04-30
3

„Gazeta Wyborcza” wśród uczestników międzynarodowego programu Google dot. rozwoju cyfrowych subskrypcji

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

„Gazeta Wyborcza” (Agora) została zakwalifikowana do międzynarodowego programu The GNI Subscriptions Lab. Wraz z przedstawicielami siedmiu innych tytułów zespół „GW” będzie pracował nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń.

The Google News Initiative (GNI) Subscriptions Lab to zaplanowany na dziewięć miesięcy program, który ma pomóc europejskim wydawcom wzmocnić możliwości ich cyfrowych ofert subskrypcyjnych i zwiększyć przychody nich. Do programu zgłosiło się 54 wydawców z całej Europy, a ostatecznie organizatorzy zakwalifikowali ósemkę.

Są to: „Gazeta Wyborcza”, a ponadto: „La Croix” (Francja), „Dennik N” (Słowacja), „The Independent” (Wielka Brytania), „Kurier” (Austria), „MittMedia” (Szwecja), „El Mundo” (Hiszpania) i „RP Online” (Niemcy).

- Udział w tym programie cieszy nas dzisiaj jeszcze bardziej, niż w chwili ogłoszenia wyników rekrutacji. Chociaż obecny czas to okres wytężonej pracy dla mediów, a program jest intensywny, to jesteśmy przekonani, że skupienie się na wspólnym celu oraz praca pod okiem doświadczonych kolegów z „Financial Times”, INMA i Google znacząco przyspieszy rozwój naszego biznesu subskrypcyjnego - komentuje Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl.

Program przygotowało konsorcjum Google wspólnie z międzynarodową organizacją International News Media Association (INMA) oraz FT Strategies, zespołem doradczym „The Financial Times”. W jego ramach europejscy wydawcy będą wspólnie szukać możliwości ulepszenia każdego etapu subskrypcji cyfrowych, podzielą się też swoimi sukcesami oraz wiedzą niezbędną do realizacji tego procesu. Będą eksperymentować z nowymi rozwiązaniami, np. próbując wprowadzać rozwiązania z jednego kraju do drugiego, a także wykorzystywać doświadczenia organizatorów programu.

Richard Gingras, wiceprezes Google podkreślił, że ważnym jest, by wszyscy wydawcy szukali nowych sposobów na zwiększenie wpływów pochodzących od czytelników, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość swoim biznesom. - Nasze partnerstwo z FT Strategies i INMA umożliwi uczestnikom testowanie i opracowywanie nowych modeli biznesowych, a jednocześnie jest częścią zobowiązania Google, by jeszcze intensywniej działać na rzecz mediów w erze cyfrowej w ramach naszego programu Google News Initiative - skomentował Gingras.

Efekty prac prowadzonych w ramach The GNI Subscriptions Lab zostaną przedstawione w październiku 2020 r., w czasie konferencji the INMA Media Innovation Week. „Gazeta Wyborcza" uczestniczyła już w międzynarodowych inicjatywach rozwojowych. Jej projekt „Harmony. Smarter reader's journey”, wspierający rozwój cyfrowy dziennika, został dofinansowany z funduszu Google w piątej rundzie programu the Digital News Initiative.

Kilka dni temu „Gazeta Wyborcza” zdobyła nagrodę WAN-IFRA European Digital Media Awards - Member's Choice w kategorii Best Paid Content Strategy. Członkowie stowarzyszenia WAN-IFRA - eksperci i praktycy rynku medialnego z całego świata w internetowym głosowaniu, docenili wprowadzenie autoodnawialnych subskrypcji treści w serwisie  Wyborcza.pl.

Na koniec ub.r. z systemu cyfrowych subskrypcji „Gazety Wyborczej” korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł. W kwietniu Agora podała, że od stycznia liczba subskrybentów cyfrowych „GW” zwiększyła się o 20 tys. do ponad 240 tys.

Z danych ZKDP wynika, że w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 80 661 egz., o 12,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Autor: jk

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas