Prasa2014-11-10
6

„Gazeta Wyborcza” z artykułem zamiast wywiadu z Hanną Gronkiewicz-Waltz, bo ta przerwała rozmowę

W weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” (Agora) znalazł się artykuł o prezydent Warszawy Hannie Gronkiewicz-Waltz zamiast planowanego pierwotnie wywiadu z nią. Gronkiewicz-Waltz przerwała bowiem rozmowę z dziennikarkami „GW”, uznając, że wywierały na nią presję.

Na początku artykułu „Prezydent w Duchu Świętym” dziennikarki „Gazety Wyborczej” Agnieszka Kublik i Iwona Szpala zaznaczają, że pierwotnie miał on być w innej formie. - To jest tekst zamiast. Zamiast wywiadu. Chciałyśmy kandydatkę na prezydenta Warszawy zapytać o wiele spraw, nie tylko tych miejskich. Chciałyśmy pokazać polityka, który rządzi stolicą Polski od ośmiu lat i pewnie będzie rządził kolejną kadencję - stwierdzają.

I opisują, jak Hanna Gronkiewicz-Waltz w swoim gabinecie w przyjaznej atmosferze odpowiadała im na pytania dotyczące m.in. jej spontanicznych wizyt w domach warszawiaków w kampanii wyborczej oraz Ewy Kopacz w funkcji premiera. Sytuacja mocno się zmieniła, gdy dziennikarki zapytały o prof. Bogdana Chazana, odwołanego przez Gronkiewicz-Waltz latem br. z funkcji dyrektora stołecznego Szpitala im. św. Rodziny za odmowę wykonania aborcji.

- Pani prezydent bardzo zdenerwowana rzuca, że warszawiacy czym innym się zajmują i nikt jej o to nie pytał, gdy chodziła po domach. A w końcu, że nie sądzi, byśmy mogły kontynuować wywiad, bo energia z niej wyszła - relacjonują dziennikarki „GW”. - Sorry! - mówi po 30 minutach jak Elżbieta Bieńkowska. Na pożegnanie rzuca: „Takiego wywiadu jeszcze nie miałam”, bo wywierałyśmy na nią presję - opisują.

>>> Przeglądaj wszystkie pierwsze strony „Gazety Wyborczej” w naszym dziale Jedynki

Przypomnijmy, że trzy tygodnie temu „Gazeta Wyborcza” zamieściła wywiad z Joanną Erbel, kandydatką Partii Zielonych na prezydenta Warszawy, bez autoryzacji, wersję zautoryzowaną zamieszczając tylko w swoim serwisie internetowym. Redakcja tłumaczyła, że Erbel „rozmowę, w której konfrontowała się z trudnymi pytaniami i odmienną od swojej wizją społeczeństwa, zmieniła w pochlebną dla siebie autoprezentację wyborczą” (więcej na ten temat).

Od stycznia do września br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 171 006 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Autor:tw

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas