Prasa2019-07-30
13

„Gazeta Wyborcza” z „New York Timesem” przed wyborami wyda dodatek o władzy

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w WarszawieWnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

„Gazeta Wyborcza” (Agora) wraz z redakcją „New York Timesa” przygotowuje na jesień specjalny dodatek o wolności i władzy. Miałby się ukazać krótko przed wyborami parlamentarnymi. - Media w Polsce są zagrożone, relacje z mediami na świecie stają się żywotną kwestią - komentuje Wirtualnemedia.pl Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Magazyn miałby się ukazać na dwa tygodnie przed wyborami parlamentarnymi w Polsce. - Czekamy na ten termin, żeby się wpasować - informuje Jerzy Wójcik. Prace nad nim trwają już od kilku tygodni.

Ze strony „Gazety Wyborczej” uczestniczą w nich dziennikarze działu zagranicznego tego dziennika, ich działania koordynuje szef tego działu Bartosz Wieliński. Wśród autorów będą nie tylko dziennikarze obu redakcji, ale także polscy i amerykańscy socjologowie, filozofowie i tzw. sygnaliści, będący źródłem informacji o nieprawidłowościach w społeczeństwie. Jednym z autorów będzie Yuval Noah Harari, autor książki „21 lekcji na XXI wiek”.

Zdaniem Jerzego Wójcika, magazyn opisujący kwestie władzy i wolności z różnych perspektyw będzie „ważną odsłoną walki o demokrację w Polsce”. - Polskie media poświęcają mało temu co dzieje się za granicą. W tym kontekście nasi dziennikarze „odtykają” nieużywany w Polsce kanał dystrybucji treści o Zachodzie i w drugą stronę - kanał dystrybucji informacji o tym, co dzieje się w Polsce dla ludzi Zachodu. W sytuacji, gdy media w Polsce są zagrożone, relacje z mediami na świecie stają się żywotną kwestią - mówi Jerzy Wójcik portalowi Wirtualnemedia.pl.

Magazyn miałby zostać wydany pod logo „New York Timesa” i „Gazety Wyborczej” jako osobny grzbiet dystrybuowany w obu tytułach. Ukaże się także w kilkunastu pismach, współpracujących z „New York Timesem”. W Polsce będzie dystrybuowany pod marką „Wielkie idee”.

Do marca br. „Gazeta Wyborcza” współpracowała z redakcją „The Wall Street Journal”. W marcu wydawany wspólnie przez obie redakcje magazyn zastąpiła wkładka pt. „Nasza Europa”.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 89 180 egz.

Autor:jk

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas