Prasa2010-07-20
2

Gazety zarobiły więcej z reklam, tylko „Polska” w dół

W I półroczu br. najważniejsze gazety zanotowały wyższe cennikowe wpływy reklamowe niż rok wcześniej. Z czołówki tylko „Polska” zarobiła mniej niż w I półroczu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich gazet od stycznia do czerwca br. wyniosły 1,14 mld zł, czyli o 0,79 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to zatrzymanie wyraźnych spadków z 2009 roku, kiedy gazety na reklamach zarobiły aż 14 proc. mniej niż w 2008 roku (więcej). Tendencja wzrostowa jest tym wyraźniejsza, że jeszcze w I kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 5 proc. niższe niż rok wcześniej (więcej).

Mimo minimalnego spadku całego segmentu większość czołowych gazet I półroczu br. cennikowo zarobiła na reklamach więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) – 17,78 proc. i „Fakt” (Axel Springer Polska) – 17,15 proc. „Rzeczpospolita” (Presspublica) „na papierze” zarobiła z reklam 10,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) osiągnął cennikowe wpływy reklamowe o 114,86 proc. wyższe niż „Gazeta Prawna” od stycznia do czerwca ub.r., za to o 34,29 proc. niższe niż „Dziennik” w tamtym okresie.

Liderująca wśród dzienników pod względem cennikowych wpływów reklamowych „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała od stycznia do czerwca br. 2,66-procentowy wzrost tych przychodów. Natomiast jedynym tytułem z czołówki, który zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest „Polska” (Polskapresse). Gazety ukazujące się pod tą marką w I półroczu br. osiągnęły cennikowe wpływy reklamowe o 1,88 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas