Reklama2015-09-23
1

Gdańsk zamierza samodzielnie uregulować obecność reklam zewnętrznych

Gdańsk, fot. Shutterstock.comGdańsk, fot. Shutterstock.com

Władze Gdańska rozpoczynają prace nad własną, miejską uchwałą krajobrazową, która ma zakończyć samowolę reklamową w przestrzeni miejskiej. Odpowiednie przepisy mają wejść w życie już wiosną 2016 roku.

Władze Gdańska rozpoczynają właśnie prace nad aktem prawnym, który uporządkuje reklamowy chaos na ulicach tego miasta. Do współpracy przy tworzeniu gdańskiego zbioru zasad i uregulowań porządkujących przestrzeń miejską zaprasza mieszkańców.

Miasto może podjąć takie działania dzięki ustawie krajobrazowej, która właśnie weszła w życie. Pozwala ona samorządom lokalnym samodzielnie starać się o wysoką jakość przestrzeni publicznej.

W najbliższy czwartek, 24 września zaczynają się formalne prace nad nowymi regulacjami - będzie głosowana „Uchwała o przystąpieniu do sporządzenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów, z jakich mogą być wykonane na terenie miasta Gdańska”.

Po jej przyjęciu zostanie powołany specjalny zespół konsultantów, którzy nad tymi zasadami będą pracować. W jego skład wejdą m.in. przedstawiciele Biura Rozwoju Gdańska, Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, przedsiębiorców, Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, Wydziału Urbanistyki Architektury i Ochrony Zabytków Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej, Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku czy Wydziału Prawa Uniwersytetu Gdańskiego.

Władze miasta będą jednocześnie prowadzić z mieszkańcami miasta i wśród nich seminaria i warsztaty, konsultacje społeczne oraz badania opinii. Gdańszczanie będą mówić o tym, co powinno z ulic zniknąć, a co ma się na nich pojawić.

Wstępny projekt miejskiej uchwały ma być gotowy w grudniu tego roku, potem zostanie on zaopiniowany przez Pomorskiego  Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Nowa uchwała, według wstępnych założeń ma być gotowa i głosowana w marcu 2016 roku.

Gdańsk jest pierwszym miastem, które we własnym zakresie rozpoczyna prace nad miejskim aktem prawnym regulującym obecność reklam w przestrzeni publicznej.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas