Internet2014-11-03
9

GG dalej traci użytkowników - najwięcej nastolatków, studentów i osób ze wsi (analiza)

W tym roku komunikator GG - zarówno jako aplikacja, jak i serwis - zanotował dalsze spadki odwiedzalności, wynoszące w skali roku 30-50 proc. Najwięcej użytkowników stracił wśród internautów w wieku 15-34 lat, mających podstawowe i średni wykształcenie oraz mieszkających na wsi i w dużych miastach.

O spadku popularności GG w 2012 i 2013 roku informowaliśmy już na początku br. Wiosną 2012 roku komunikator miał nawet 5,8 mln użytkowników i 10 mln uruchomionych aplikacji miesięcznie, a pod koniec ub.r. - 4,2-4,6 mln użytkowników i 6,3-6,9 mln uruchomionych aplikacji - jak wynika z Megapanelu PBI/Gemius (przeczytaj więcej na ten temat).

- Bezpośrednim konkurentem GG stał się chat Facebooka, a wzrost jego popularności odbił się na korzystaniu z GG. Widać to szczególnie w przypadku aplikacji desktopowej (instalowanej na komputerach), której dane są widoczne w Megapanelu - tłumaczył wtedy Tomasz Jażdżyński, szef firmy GG Network, wiosną br. formalnie przejętej przez Grupę Allegro.

 

W br. nastąpiły dalsze spadki popularności GG. Komunikator tylko w styczniu br. miał ponad 4 mln użytkowników i 6 mln uruchomionych aplikacji. Potem statystyki zmalały o mniej więcej milion: w maju zanotował 3,34 mln odwiedzających i 5,18 mln uruchomionych aplikacji, a w sierpniu - 3,22 mln odwiedzających i 5,02 mln aplikacji. W skali roku spadki w kolejnych miesiącach wynosiły 1,92-2,9 mln użytkowników (czyli 31-45 proc.) oraz 2,56-3,04 mln uruchomionych aplikacji (czyli 30-39 proc.).

Zmalał też średni czas działania każdej aplikacji. W styczniu br. wynosił 62 godziny i 49:38 minuty, a w lipcu - 48 godzin i 41:28  minuty. W skali roku to 6-19 proc. w dół.

 

 


Spadki odwiedzalności zanotowały również dwa serwisy związane z GG: społecznościowy GG.pl (w którym można korzystać z komunikatora) i Gadu-Gadu.pl (w którym można go pobrać jako aplikację).

Razem obie witryny (uwzględniając współodwiedzalność) miały w br. 1,04-1,44 mln użytkowników miesięcznie, prawie dwa razy mniej niż rok wcześniej, kiedy przyciągały 1,8-2,39 mln odwiedzających.

Sukcesywnie malała też liczba odsłon - od stycznia do maja br. wynosiła 20-25 mln miesięcznie, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. było to 35,7-52,6 mln. Gwałtowne odwrócenie tego trendu nastąpiło w związku z przejściem przez strony Grupy Allegro - GG na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat). W czerwcu oba serwisy zanotowały już 46,3 mln odsłon, a w lipcu i sierpniu - po 60-61 mln.

Mocno w br. wzrósł też średni czas korzystania z GG.pl i Gadu-Gadu.pl. W ub.r. wynosił 23-39 minut miesięcznie, a w br. - od nieco ponad godziny w lipcu i sierpniu do ponad czterech godzin od lutego do maja.

 

Na drugiej podstronie analiza użytkowników komunikatora GG oraz stron GG.pl i Gadu-Gadu.pl

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas