Telewizja2013-08-02
13

Główne stacje straciły widzów w lipcu 2013 roku. Hitem mecz Lechia - Barcelona

Wszystkie główne stacje w lipcu br. zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera zarówno wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej zajął Polsat. Największą widownię zgromadził mecz Lechia - Barcelona.

W lipcu 2013 roku z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych awansował Polsat -  wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Względem lipca 2012 roku jego udział jednak zmniejszył się o 1,20 pkt. proc. i wyniósł 11,71 proc.

Z kolei na drugie miejsce spadła TVP1, której wynik zmalał aż o 4,27 pkt. proc. do 11,48 proc. Trzecią lokatę zajęła TVN notująca spadek udziału z 11,03 proc. do 10,43 proc.

Spadek, wynoszący 2,57 pkt. proc., zanotowała również TVP2. Stacja ta miała w lipcu br. już tylko 8,44 proc. udziału.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 50,70 proc. do 42,06 proc.

Tuż za tzw. wielką czwórką uplasowała się TVN7, której udział poszedł do góry o 1,26 pkt. proc. i wyniósł 3,90 proc. Kanał ten nadaje na drugim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął Polsat, którego udział w lipcu br. spadł o 1,71 pkt. proc. do poziomu 12,94 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVN (11,23 proc. udziału, wzrost o 0,08 pkt. proc.). Z kolei na ostatnie miejsce podium spadła Jedynka, której udział zmalał tutaj o 4,70 pkt. proc. do 8,09 proc. Natomiast czwartą pozycję zajęła Dwójka (7,40 proc., - 2,10 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała także do Polsatu, którego średni udział wyniósł tutaj 12,90 proc., po spadku o 1,12 pkt. proc. Drugie miejsce przypadło TVN (11,64 proc. udziału, w dół o 0,43 pkt proc.). Kolejne miejsca zajęły: TVP1 (7,37 proc., - 4,25 pkt proc.) i TVP2 (7,00 proc., - 1,63 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W lipcu 2013 roku największą widownię zgromadził towarzyski mecz FC Barcelona - Lechia Gdańsk, który do TVP1 przyciągnął średnio 4,04 mln osób (więcej na ten temat). Drugie miejsce zajęła wyemitowana przez TVP2 „XV Mazurska Noc Kabaretowa - Mrągowo 2013” (3,72 mln widzów), natomiast ostatnia lokata podium przypadła serwisowi „Sport” TVP1 (3,61 mln widzów).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do TVN, zaś tylko jedna - do Polsatu.

Zobacz tabelę

Autor:mk

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas