Internet2020-02-08
151

Gmail ze spadkiem, w górę serwisy mailowe WP, Onetu i Gazeta.pl (TOP7)

Wśród serwisów poczty elektronicznej liderem zasięgowym w Polsce jest bez zmian Gmail, przy czym z miesiąca na miesiąc jego odwiedzalność mocno zmalała. Natomiast więcej odsłon notują witryny mailowe WP.pl, Onetu i o2.pl.

Przeglądarkową wersję Gmaila, działającą pod adresem mail.google.com, w grudniu ub.r. odwiedziło 8,71 mln polskich internautów, co dało 31,46 proc. zasięgu. Wykonali w serwisie 231,44 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Dodatkowo z aplikacji mobilnej Gmaila skorzystało 14,8 mln użytkowników, czyli 53,49 proc. wszystkich polskich internautów.

Przeglądarkowy Gmail ma zdecydowanie najwięcej odwiedzających wśród witryn mailowych, natomiast więcej odsłon notują analogiczne serwisy czołowych polskich portali. W grudniu Poczta.wp.pl miała 7,05 mln użytkowników i 722,63 mln odsłon, Poczta.onet.pl - 4,34 mln odwiedzających i 541,64 mln odsłon, a Poczta.o2.pl - 2,83 mln użytkowników i 263,36 mln odsłon.

W serwisie mailowym Interii 2,73 mln internautów wygenerowało 76,44 mln odsłon, a w analogicznej witrynie Gazeta.pl 274,8 tys. użytkowników wykonało 16,85 mln odsłon. Natomiast Yahoo Mail zanotował 182,4 tys. odwiedzających i 2,48 mln odsłon.

Na Poczta.onet.pl każdy użytkownik wykonał przeciętnie 124,7 odsłon. W serwisie mailowym WP.pl średnia liczba odsłon wyniosła 102,4, a na Poczta.o2.pl - 92,9. W witrynie mailowej Gazeta.pl ten wskaźnik wyniósł 61,3 odsłon, na Poczta.interia.pl - 28, a na Gmailu - 26,6.

W porównaniu z listopadem przeglądarkowy Gmail stracił 658,3 tys. użytkowników i 227 mln odsłon (to odpowiednio 7 i 49,5 proc. w dół). Zyskały natomiast witryny mailowe WP.pl i Onetu. Pierwsza zanotowała wzrost liczby użytkowników o 295,2 tys. (4,4 proc.) i liczby odsłon o 6,5 mln (0,9 proc.), a druga - o 79,2 tys. odwiedzających (1,9 proc.) i 35,83 mln odsłon (7,1 proc.).

Poczta.o2.pl przy spadku liczby użytkowników o 88,6 tys. (3 proc.) zyskała 1,38 mln odsłon (0,5 proc.). Witryna mailowa Interii straciła 95,3 tys. odwiedzających (3,4 proc.) przy wzroście liczby odsłon o 1,39 mln (1,8 proc.), a Poczta.gazeta.pl zyskała 22,6 tys. użytkowników (8,9 proc.) i 191,1 tys. odsłon (1,1 proc.).

Procentowo zdecydowanie najmocniej zmalały statystyki witryny mailowe Yahoo. Serwis stracił 185,6 tys. użytkowników i 21,01 mln odsłon (to odpowiednio 50,4 i 89,5 proc. w dół).

Autor:jk / tw

KOMENTARZE(151)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas