Internet2017-11-20
1

Google udostępnia Chatbase, narzędzie do analityki chatbotów

Google wprowadził do powszechnego użytku platformę o nazwie Chatbase, która pozwala twórcom botów stosowanych przez marki na stronach i w komunikatorach na ocenę skuteczności tych narzędzi. Wcześniej w testach Chatbase brały udział między innymi Ticketmaster, HBO, Keller Williams i Viber.

Według informacji podanych przez Google platforma Chatbase została opracowana przez inżynierów z należącego do koncernu laboratorium Area 120 zajmującego się rozwojem najnowszych technologii.

Chatbase ma być narzędziem ułatwiającym analizowanie i optymalizację chatbotów służących do automatycznego kontaktu internetowego pomiędzy marką a użytkownikiem.

Chatbase obsługuje się za pomocą specjalnego panelu w którym widoczne są wszystkie dane dotyczące botów zbierane przez system. Właściciel bota może śledzić m.in. historię jego kontaktów z użytkownikami, stopień ich zaangażowania i interakcji z automatem czy też wielkość konwersji wynikającą z działania bota.

Google podkreśla, że zebrane i analizowane informacje pozwalają twórcom chatbotów na usprawnienie ich funkcjonowania i przystosowanie do najważniejszych potrzeb użytkowników.

Przed wprowadzeniem Chatbase platforma była według Google testowana przez wiele marek, wśród których znalazły się m.in. Ticketmaster, HBO, Keller Williams, Viber i Unicef. Zgodnie z zapowiedzią Chatbase jest przystosowana do różnych komunikatorów i platform obsługiwanych zarówno za pomocą tekstu, jak i ludzkiego głosu m.in. Facebooka, Slacka, Whatsapp, asystentów Alexa i Cortana.

Google podkreśla, że z Chatbase mogą korzystać wszyscy twórcy własnych chatbotów, począwszy od niewielkich firm aż po duże koncerny prowadzące jednocześnie kilkadziesiąt botów do kontaktów z klientami.

Autor:ps

Więcej informacji:Google, chatbot, chatbase

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas